    From: "Irek" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: składki na izbę lekarską od osób niepracujących w Polsce
    Date: Sat, 3 May 2003 11:17:58 +0200

    Dzięki za odzew.

    Tekst ustawy jest tutaj: http://www.oilkrakow.org.pl/lex/ustawa_izby.html ,
    a uchwały rady lekarskiej w sprawie wysokości składek i straszenie
    komornikiem tutaj:
    http://www.oil.org.pl/xml/oil/oil67/gazeta/komunikat
    y/k2003/skladki.

    Przynależność lekarza do izb jest obowiązkowa, co jest zapisane w ustawie a
    także znajduje swój wyraz w możliwości odliczania składek członkowskich od
    dochodu przed opodatkowaniem. Rezygnacja z przynależności do organizacji w
    tym przypadku oznacza rezygnację z zawodu lekarza i prawa jego wykonywania w
    Polsce.

    Bulwersuje mnie jednak, że izby domagają się składek także od polskich
    lekarzy przebywających za granicą (w moim przypadku jest to Szwecja). Nie
    chcę płacić organizacji, która niczego mi nie daje, a jedynie straszy
    komornikiem i kłopotami w przypadku powrotu do praktyki lekarskiej w Polsce.
    Prawo wykonywania zawodu w Szwecji które zdobyłam po wielu wyrzeczeniach, w
    kontekście europejskiej integracji będzie, albo już jest ważne także w
    nowych krajach Unii. Wydaje mi się więc logiczne, że powinnam należeć (i
    ewentualnie płacić jakieś składki) tylko w tym kraju gdzie pracuję, a nie we
    wszystkich, w których pracować bym mogła.

    Nie chcę płacić składek polskim izbom podczas pobytu za granicą, ale też nie
    chcę być zdana na ich łaskę w chwili gdy zechcę do kraju wrócić. Jak to
    zrobić?

    Małgorzata

    Zwykle, jeśli członek nie płaci składek, to usuwa się go z organizacji
    Nie wiem czy w ustawie jest zapis o obowiązku zapłaty skłądek.
    Jesli masz w formie elektronicznej tekst ustawy z 17.05.1989, to
    podeślij mi go na priv [z adresu usuń 'net'] :-)

    Artur Golański