  • 1. Data: 2007-01-28 10:42:00
    Temat: skarga na urzednika
    Od: b...@A...ap.krakow.pl

    Do kogo pisac skarge , i czy jest jakis wzor
    skargi urzedowej ?

    Moje sytuacja jest taka:

    Kupilem samochod majac zameldowanie czasowe.
    Nastepnie zameldowalm sie na stale.
    Urzednik w Staroswie w Bibicach ( wlasciwym dla mojej gminy)
    stwierdzil, ze nie zarejestruje mi pojazdu
    bez zaswiadczenia z urzedu , ze w momencie transakcji
    bylem zameldowany w miejscu zgodnym z trescia umowy,.

    Dokumentem potwierdzajacym moj adres tymczasowy bylo prawo jazdy,
    lecz nie zostalo uznane jako dokument potwierdzajacy meldunek.

    Posiadalem ksero pisma o meldunku, ale pojawil sie wymog
    "potwierdzenia zgodnosci"

    Poprosilem o liste aktow prawnych na podstawie
    ktorych zadaja ode mnie tych dokumentow
    i nie bylo tam nic co by swiadczylo o takiej koniecznosci..

    Wracam wiec do pytamia : Do kogo sie kieruje skarge?
    Do tego samego urzedu na dziennik podawczy czy do urzedu nadrzednego ?
    Ja nalezy formulowac skarge, aby zmusic urzad do odpowiedzi ?

    Pozdrwiam, Olaf

  • 2. Data: 2007-01-28 11:04:34
    Temat: Re: skarga na urzednika
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Sun, 28 Jan 2007 10:42:00 +0000 (UTC), b...@A...ap.krakow.pl
    napisał(a):

    > Wracam wiec do pytamia : Do kogo sie kieruje skarge?
    > Do tego samego urzedu na dziennik podawczy czy do urzedu nadrzednego ?

    Najlepiej do urzędu nadrzędnego.

    > Ja nalezy formulowac skarge, aby zmusic urzad do odpowiedzi ?

    Nie musisz specjalnie formuować skargi, po prostu opisz dokładnie sytuację
    jaka miała miejsce. Urząd nadrzędny, zbada sprawę, wezwie kogo trzeba, aby
    ten się wypowiedział i otrzymasz odpowiedź.
    Jeśli napiszesz do tego urzędu, którego dotyczy skarga to może ona nie
    wyjsc poza mury urzedu i niewiele się zmini w funkcjonowaniu urzedu, a tak
    przy okazji urząd nadrzędny zrobi szkolenie komu trzeba.

    W przypadku PPUP Poczta Polska działa to znakomicie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 3. Data: 2007-01-28 11:54:54
    Od: b...@A...ap.krakow.pl

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com> wrote:

    > Najlepiej do urzędu nadrzędnego.

    Dziekuje za zainteresowanie,
    Czy nadrzedny w stosunku do Starostwa Powiatowego
    jest Urzad Wojewodzki ?

    Pozdrawiam, Olaf

  • 4. Data: 2007-01-28 12:34:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    b...@A...ap.krakow.pl wrote:
    > Do kogo pisac skarge ,

    Art. 229 kodeksu postępowania administracyjnego.

    > i czy jest jakis wzor
    > skargi urzedowej ?

    Nie ma.