  • Data: 2020-08-06 11:20:14
    Temat: Re: siostra Bernadetta
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.08.2020 o 10:59, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nigdy w naszej historii nie istniało.
    > Stąd też trudno wprowadzić.
    > Bo opór społeczny.
    > Każdy z 38 milionów myśli "jak będzie prawo to nie pocwaniaczę" i są
    > przeciw.

    Mylisz się. Wiele osób na codzień prawa przestrzegało i miało poczucie,
    że w razie czego w dużej części przypadków może liczyć na ochronę swoich
    praw (inna sprawa że często dopóki nie spróbowało tej ochrony:( )

    I jednocześnie masz rację - ja obecnie jestem jednym z tych 38 milionów
    co uważam, że jedynym ograniczeniem przeciw robieniu w chuja władzę jest
    to, że mają większą pałę. No ale przecież nie zawsze obywatela dorwą
    żeby spałować i wtedy motywacji do uczciwości wobec państwa nie ma
    żadnej. Innymi słowy władza łamie prawo, to i obywatele nie mają żadnego
    przekonania, że mają jakiś tam moralny obowiązek go przestrzegać. Jak
    lecimy w chuja to po całości. I niech potem władza nie jęczy, że
    obywatele w dupie mają prawo - jak było w piosence we didn't start the
    fire!

    Kiedyś cytowałem wyrok (sic!) TK (jeszcze tego prawdziwego), że nie
    można mówić o naruszeniu zaufania obywatela do państwa, bo przecież
    obywatel musi sobie zdawać sprawę, ze to zaufanie powinno być
    ograniczone. Tłumacząć na chłopski - nie można naruszyć czegoś co nie
    ma. Skoro obywatel wierzy w głupoty, to znaczy że głupi i głupiego nie
    szkoda;)

    --
    Shrek