  • 1. Data: 2006-02-07 08:20:14
    Temat: serwis - przetrzymywanie sprzetu
    Od: "maniek" <m...@w...pl>

    Witam,
    Moze ktos z Was wie jak wyglada sytuacja, gdy serwis przetrzymuje mi
    odtwarzacz MP3 (na gwarancji). Tzn co mozna z takim fantem zrobic. Spokojna
    rozmowa konczy sie wyznaczeniem nastepnego terminu. Ale juz mnie zaczyna
    troche szlak trafiac, a nie wiem jakigo argumentu mozna uzyc, zeby troche
    ich pospieszyc

    POZDRAWIAM
    _______
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-02-07 08:24:52
    Temat: Re: serwis - przetrzymywanie sprzetu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    maniek napisał(a):
    > Moze ktos z Was wie jak wyglada sytuacja, gdy serwis przetrzymuje mi
    > odtwarzacz MP3 (na gwarancji). Tzn co mozna z takim fantem zrobic.

    zależy od tego co jest w gwarancji

    KG

  • 3. Data: 2006-02-07 09:05:56
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > troche szlak trafiac, a nie wiem jakigo argumentu mozna uzyc, zeby troche

    Proponuje, zebys to Ty im wyznaczyl 5 dniowy termin na oficjalnym pismie.
    Zloz pismo w 2 egzemplarzach. Jeden niech podpisza, ze przyjeli i zachowaj
    sobie. To tak w skrocie. I choc z warunkow gwarancji moze wynikac cos
    innego, to nie wyklucza w pewnych okolicznosciach zastosowania naduzycia
    prawa przez gwaranta.

    Pozdr.,

    F.
    ------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 4. Data: 2006-02-07 09:19:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fil napisał(a):
    > I choc z warunkow gwarancji moze wynikac cos
    > innego, to nie wyklucza w pewnych okolicznosciach zastosowania naduzycia
    > prawa przez gwaranta.

    Jakiego prawa i co chciałbyś uzyskać dla pytającego z tej konstrukcji?

    KG

  • 5. Data: 2006-02-07 09:32:11
    Od: "maniek" <m...@w...pl>

    > zależy od tego co jest w gwarancji
    >
    > KG

    Hmm w gwarancji jest mowa o 31 dniach, sek w tym ze 10 lutego bedzie
    dokladnie 2 miesiace....

  • 6. Data: 2006-02-07 09:42:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    maniek napisał(a):
    > Hmm w gwarancji jest mowa o 31 dniach, sek w tym ze 10 lutego bedzie
    > dokladnie 2 miesiace....

    a co jeśli ten termin nie jest zachowany? liczą się wszystkie
    postanowienia gwarancji

    KG

  • 7. Data: 2006-02-07 10:28:34
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    > Jakiego prawa i co chciałbyś uzyskać dla pytającego z tej konstrukcji?

    Juz wyjasniam:
    np.: gdyby w warunkach gwarancji byl zapis "w uzasadnionych okolicznosciach
    niezaleznych od gwaranta, gwarant moze przedluzyc termin zalatwienia
    gwarancji z 30 do 60 dni", to uzasadnione okolicznosci faktyczne
    towarzyszace zdarzeniu (jakie? rozne - np. bardzo wysoki stopien
    uciazliwosci dla reklamujacego), moglyby uzasadniac postrzeganie tego
    uprawnienia gwaranta jako naduzycie jego prawa podmiotowego ze wzgledu na
    sprzecznosc ze spoleczno gospodarczym pzreznaczeniem tego prawa lub z
    zasadami wspolzycia spolecznego. Przykladow moze byc wiele, zazwyczaj kreuje
    je zycie... i ZAWSZE podlegaja ocenie, ze wzgledu na istote klauzul
    generalnych, takich ja ta z art. 5 KC.

    Mam nadzieje, ze rozjasnilem.

    Pozdr.,

    F.
    ------------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl
    www.doradcaprawny.pl

  • 8. Data: 2006-02-07 10:35:34
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Fil" <f...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kreuje
    > je zycie... i ZAWSZE podlegaja ocenie, ze wzgledu na istote klauzul

    ...i kontynuujac....
    Chcialbym uzyskac niewywiazanie sie gwaranta ze zobowiazania, byc moze dalej
    zwloke.

    Pozdr.,

    F.
    ---------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl
    www.doradcaprawny.pl

  • 9. Data: 2006-02-07 17:14:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fil napisał(a):
> [...]

    To już prościej podważyć takie postanowienia na podstawie przepisów o
    klauzulach niedozwolonych. Zresztą zwykle to nie są jakieś postanowienia
    w gwarancji, a praktyka...

    > ...i kontynuujac....
    > Chcialbym uzyskac niewywiazanie sie gwaranta ze zobowiazania, byc moze dalej
    > zwloke.

    I co dalej?

    KG