  • 1. Data: 2002-07-18 23:21:25
    Temat: sanepid
    Od: "KLANKBKS" <K...@p...fm>

    Witam,
    mam taki problem, "wizyty" sanepidu sa platne ok. 80 zl /h o ile dobrze
    pamietam, martwi mnie jednak to ze choc inspekcje nie wykazuja zadnych
    uchybien to zaczynaja sie powtarzac corz czesciej a placic trzeba za
    kazda...
    i tu pytanie: ile maksymalnie razy w miesiacu taka kontola moze miec miejsce
    ... zachwile bede je mial codziennie!

    dziekuje za odpowiedzi.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-19 07:52:59
    Temat: Re: sanepid
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "KLANKBKS" <K...@p...fm> wrote in message
    > Witam,
    > mam taki problem, "wizyty" sanepidu sa platne ok. 80 zl /h o ile dobrze
    > pamietam,

    A to ciekawe... NAPRAWDE ?
    A daja jakis kwitek. fakture VAT?
    Ciekawe jaka jest podstawa prawna...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-19 08:16:34
    Od: "KLANKBKS" <K...@p...fm>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "KLANKBKS" <K...@p...fm> wrote in message
    >
    > A to ciekawe... NAPRAWDE ?
    > A daja jakis kwitek. fakture VAT?
    > Ciekawe jaka jest podstawa prawna...

    cytuje:
    art. 36 ust1 i 4 ustawy z dnia 14:03.1985 o inspekcji sanitarnej dz.u. z
    1998r. poz 575 ze zmianami. zarzadzeniz MZiOS z dnia29.07.1992 itd. itd.
    itd.

    dostarczaja rachunek poleconym (powiatowa stacja sanitarno epidemiologiczna)

    pozdrawiam,

    ponawiam pytanie czy cos ich powstrzyma od przychodzenia "co drugi dzien"
    ???

  • 4. Data: 2002-07-19 09:20:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > art. 36 ust1 i 4 ustawy z dnia 14:03.1985 o inspekcji sanitarnej dz.u. z
    > 1998r. poz 575 ze zmianami. zarzadzeniz MZiOS z dnia29.07.1992 itd. itd.

    Wiec przeczytaj dokladnie podany art. 36, szczegolnie ust. 2, ktory wylacza
    dzialanie ust. 1 wobec takich osob, jak Ty.

    "Art. 36. 2. Za badania i inne czynności wykonywane w związku ze
    sprawowaniem bieżącego nadzoru sanitarnego przez organy Inspekcji Sanitarnej
    NIE POBIERA SIĘ OPŁAT od osób oraz jednostek organizacyjnych obowiązanych do
    przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych, JEZELI w wyniku badań
    NIE STWIERDZONO NARUSZENIA TYCH WYMAGAŃ."

    Czyli ze za zwykle wizyty nie placisz, jesli nie moga Ci niczego zarzucic.
    Jedyny wyjatek, kiedy sie placi mimo wszystko jest w ust. 3, ale dotyczy on
    wylacznie sytuacji, kiedy badane sa konkretne produkty przywozone z
    zagranicy, a badanie ma ustalic, czy moga one byc wprowadzone do obrotu, a
    chyba jednak nie o to u Ciebie chodzi.

    Na wszelki wypadek zacytuje Ci tez ust.1 i 3.

    "Art. 36.1. Za badania oraz inne czynności wykonywane przez organy Inspekcji
    Sanitarnej w związku ze sprawowaniem bieżącego i zapobiegawczego nadzoru
    sanitarnego pobiera się opłaty w wysokości kosztów ich wykonania, z
    zastrzeżeniem ust. 2. Opłaty ponosi osoba lub jednostka organizacyjna
    obowiązana do przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych.
    3. Za badania i inne czynności związane z wydaniem oceny o środkach
    spożywczych, używkach, substancjach dodatkowych dozwolonych i przedmiotach
    użytku, przywożonych z zagranicy w celu wprowadzenia do obrotu lub
    produkcji, wykonywane w ramach bieżącego nadzoru sanitarnego, pobiera się od
    osób lub jednostek organizacyjnych, na rzecz których są one przywożone,
    opłaty w wysokości określonej w ust. 1, choćby badania związane z wydaniem
    oceny nie wykazały naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych."

    >dostarczaja rachunek poleconym (powiatowa stacja sanitarno
    epidemiologiczna)

    Wiec masz dowod i masz co zaskarzac.

    Pozdrawiam, Marta Wieszczycka

  • 5. Data: 2002-07-19 09:32:45
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Wiec masz dowod i masz co zaskarzac.

    Chyba ze cos znalezli ... :) za kazdym razem ...
    Sanepid to akurat nie moja dzialka ale chyba jak wszedzie : jak chca to cos
    znajda ... Zoabcza gdziesz szmate powachaja i powiedza ze bruda ... czy nie
    ? :)

    AndY

  • 6. Data: 2002-07-21 09:53:51
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "AndY" <a...@w...pl> wrote in message news:ah8ma5$2s5$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    cos
    > znajda ... Zoabcza gdziesz szmate powachaja i powiedza ze bruda ... czy
    Skoro jednak podczas odbytych juz kontroli (czas przeszly) niczego nie
    znaleziono (sa protokoly, a kontrolowany przeciez ma jakis slad, ze kontrola
    niczego nie wykazala), to wyglada na to, ze kontrolowany moze spokojnie
    domagac sie zwrotu nieslusznie pobranych pieniedzy.
    Pozdrawiam,
    Marta