    From: "mdm" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samowola budowlana?
    Date: Mon, 20 Jul 2009 09:59:27 +0000 (UTC)

    kuba <j...@g...com> napisał(a):

    > Tak, oznacza to właśnie usunięcie budowli.

    No ale właściciel tego nie żąda. Tzn byłby uszczęśliwiony gdyby mu tę budę
    zabrali, ale wie, ze nie ma na takie rozwiązanie zadnych szans. Czy musi
    więc domagac się usunięcia a nie moze po prostu zażądać podpisania z nim
    jakiejś umowy o dzierżawę gruntu? Na jaki przepis należałoby sie wówczas
    powołąć? Jeśli dobrze zrozumiałem tekst który zalinkowałeś, te uchwałę SN z
    2005, to takie roszczenie może wystąpić niezaleznie od "roszczenia
    negatoryjnego" (czyli żądania usuniecia budowli jak zakładam). Bo chodzi o
    to, że jesli sąd oddali roszczenie o usunięcie a firma Y nie zażąda
    ustanowienia służebności, to właścicel zostanie z ręką w nocniku...