    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sad a reklamacja;
    Date: Fri, 12 Jul 2002 12:01:32 +0200

    "wp" <n...@w...pl> wrote in message news:aggrjd$m4s$1@news2.tpi.pl...

    > po jakims czasie wyslalem pismo z opisem wad zaworu i zadaniem zwrotu
    > pieniedzy albo nowej czesci. pismo to wrocilo do mnie nieodebrane.
    > okolo stycznia/lutego dowiedzialem sie ze firma (byla to s.c.) przestala
    > istniec. powstala firma-bis, jeden ze wspolwlascicieli sie wycofal.
    > wyslalem na prywatne adresy kolejne pisma, ktore zostaly odebrane ale
    > zupelnie zignorowane.

    Skoro byla to s.c., to bardzo dobrze, bo tam przeciez wspolnicy odpowiadaja
    calym swoim majatkiem za zobowiazania spolki, wiec fakt jej rozwiazania
    niczego nie zmienia. Odpowiadaja solidarnie. Czyli nie ma znaczenia, kogo
    przycisniesz. On sie juz potem bedzie musial z reszta rozliczac, ale to nie
    Twoja sprawa.
    > teraz ja chce oddac sprawe do sadu. wartosc przedmiotu sporu 680 pln +
    > koszty listow, telefonow.

    > mam: dowod zakupu (na kp, data, cena, 2 stemple, podpis); dowod oddania do
    > reklamacji, pismo ktorego nie odebrali i potwierdzenia, potwierdzenia
    > odbioru pism ktore odebrali; moze trzeba zalatwic bilingi ze do nich
    > dzwonilem?, oraz pisma pihu.
    >
    > co dalej? jest sens?

    Nie odpowiem Ci, co dalej, bo sam musisz podjac decyzje, ale zaznacze, ze ta
    sprawa trafilaby do postepowania uproszczonego (szybsze i zwiazane z
    mniejszym ryzykiem), wiec nie ciagnelaby sie miesiacami, czy wrecz latami.
    Ew. koszt takiej sprawy tez jest znacznie nizszy.
    Tylko jesli bys sie na tak zdecydowal, to o ile pamietam, pozew powinienes
    sporzadzic na urzedowym formularzu i powinienes tam przywolac od razu
    wszystkie dowody, na ktore sie powolujesz.
    Pozdrawiam,
    Marta