    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: ryby
    Date: Fri, 19 Aug 2022 23:51:02 GMT

    On 2022-08-19, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie bylo tez wczesniej.
    > A ta skala akurat calkiem dobra - srednio 1300 dawniej, teraz limit
    > 2000 - skakanie dookola 1300 powinno byc widac.

    Chodzi mi o to, że te wahania cykliczne mogą być na poziomie np. 5
    jednostek. Ale jesli przyjąć, że ma to coś z fotosyntezą, to w zasadzie
    dużych wahań przewodzenia chyba nie nalezy się spodziewać.

    > Do wody pitnej mozliwe, ze nie ma - Odra wiele lat była dosc brudna,
    > Wrocław np wykorzystuje rzekę Oławę i Nysę Kłodzką.
    >
    > A przemysl moze tak dokladnie nie interesowac, jak do chlodzenia
    > potrzebna.

    Gdzieś podali, że nikt jednak w Odrze wody regularnie nie bada. Jprd.

    > Mozliwe tez, ze zmiany nie byly jakies duże, miescily sie w skali.

    > Jak widac - chyba nie w Polsce, bo chyba by sie pochwalili, gdyby
    > mieli.

    Niestety.

    > Tak swoją drogą
    > https://undine.bafg.de/oder/guetemessstellen/oder_ms
    t_hohenwutzen.html

    > punkt Hohenwutzen, jakies 80km za Frankfurtem.
    >
    > Tu prawie nic nie widac.

    Widać wzrost chlorofilu dopiero 15 sierpnia. Szkoda, że Frankfurt tego
    nie ma bo możnaby zweryfikować, czy jest jakakolwiek korelacja czasowa
    między tymi odczytami i truchłem ryb. Jeśli to toksyny z alg, to musiały
    się najpierw namnożyć, więc w zasadzie całość musiałaby być chyba mocno
    przesunięta?

    > Tak mi jeszcze chodzi po glowie:
    > -azotyny są trujące ... nie badają?
    > no ale tlenu w wodzie duzo, rozpad samoistny chyba sie nie zdarza?

    Chyba są dość łatwo utleniane w tym bakteryjnie.

    > -widac jakis niewielki pik przeplywu w okolicach 7.08 ... spuscilismy
    > jakis zbiornik?

    Mało jakoś. Gdzieś opadało?

    --
    Marcin