  • 11. Data: 2003-01-29 11:36:56
    Temat: Re: rozwód a samochód
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>

    : a może wpis w granicach od 30 do 600 zł., a na koniec wysokość wpisu
    : ostatecznego ?

    a może...

    : może się myle ?

    może się mylisz, ale na pewno nie tym razem ;-)

  • 12. Data: 2003-01-29 13:10:54
    Od: "ister bowi" <e...@N...gazeta.pl>

    nie jestem pewnein czy to co napisze coś Ci pomoże ale: moim zdaniem należy
    spojrzeć na sprawe z drugiej strony. Aby dostać zniżke na ubezpieczne musisz
    być wpisany w dowodzie rejstracyjnym pojazdu i twoje nazwisko musi być na
    pilisie (obo nazwizka ojca). Nie wiem czy wpisane Ciebie w dowodzie
    rejestracyjnym czyni z Ciebie współwłaściciela w sensie prawnym, czy tylko ze
    tak to nazwe symbolicznym dla urzędku komunikacji i TU. A faktura na samochód
    może być (i powinna być jak z tego wynika :)) na Twojego ojca. No i kupuj
    szybko bo potem mozesz się pożganć z częścią pieniędzy z konta, jak już ktoś
    naisał./
    Enum
    ps. nie jestem prawnikiem i moge bredzić, ale ostatnio trochę się tym
    interesowałem i do takich doszedłem wniosków.

  • 13. Data: 2003-01-31 17:09:34
    Od: "Łukasz" <c...@p...fm>

    Użytkownik "ister bowi" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może być (i powinna być jak z tego wynika :)) na Twojego ojca. No i kupuj
    > szybko bo potem mozesz się pożganć z częścią pieniędzy z konta, jak już

    Pewności nie ma, a samochód kupuję jutro. Wolę nieryzykować i wezmę samochód
    na ojca. Ewentualnie po rozwodzie zrobi się darowiznę na mnie. Wiem że
    podatek też trzeba będzie zapłacić ale może będę w lepszej formie
    finansowej.
    Dzięki za odpowiedzi
    Pozdrawiam grupę
    Łukasz

  • 14. Data: 2003-02-01 18:34:11
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > tak? a może wpis w granicach od 30 do 600 zł., a na koniec wysokość wpisu
    > ostatecznego ?
    > może się myle ?

    a sąd to jedyna instytucja, która może znieść wspólnotę majątkową?

    KG

  • 15. Data: 2003-02-03 10:23:27
    Temat: Odp: rozwód a samochód
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > a sąd to jedyna instytucja, która może znieść wspólnotę majątkową?

    ustrój wspólności majątkowej ustawowej i umownej ustaje wraz z ustaniem
    małżenstwa lub jego unieważnienia.Niekiedy może on ustać w czasie trwania :
    - w wypadku zawarcia intercyzy,w której małżonkowie wyłączą ustrój
    wspólności i zastąpią go rozdzielnością majątkową
    - z ważnych powodów każde z małżonków lub prokurator może żądać zniesienia
    ustawowej jak i umownej art.52k.r.o
    - ustaje z mocy prawa art. 53 k.r.o

    Sandra