  • 11. Data: 2004-03-25 20:13:54
    Temat: Re: rozwód a mieszkanie
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Chudy" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c3vcop$ec2$1@korweta.task.gda.pl...
    > Czyli wnioskując z twojej odpowiedzi, jeżeli ja mam swoje mieszkanie
    > włanościowe, ożenie się i zamelduję swoją żonę w tym mieszkaniu, to przy
    > rozwodzie ona dalej może sądownie u mnie mieszkać?

    oczywiście, dopuki jej nie wyeksmitujesz sądownie. I jeszcze jedno, meldunek
    nie odgrywa tutaj żadnej roli, tak samo jak przy ocenie każdego innego prawa
    do zajmowania lokalu mieszkalnego. Jeżeli jeden z małżonków ma mieszkanie
    stanowiące odrebną własnosć i przyjmuje do niego drugiego małżonka to zwykle
    przyjmuje się, że nawiązała sie między nimi umowa użyczenia. Po rozwiązaniu
    małżeństwa trzeba tą umowę po prostu rozwiązać, chociaż spotkałem się z
    poglądem, że umowa ta rozwiazała się sama z chwilą ustania małżeństwa.
    Dlatego wyeksmitowanie rozwiedzionego małżonka nie jest takie proste i
    oczywiste.
    pozdrawiam

    wowka