  • 1. Data: 2004-03-25 09:43:36
    Temat: rozwód a mieszkanie
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Jestem w trakcie rozwodu. Podczas trwania małżeństwa mieszkałam z mężem w
    jego mieszkaniu, nabytym przed zawarciem małżeństwa
    (spółdzielcze-własnościowe). Nie posiadam tytułu prawnego do innego lokalu.
    Czy po rozwodzie bede musiała wyprowadzić się "na bruk"?
    Czy istnieją jakieś przepisy prawne regulujące zamieszkiwanie byłego
    małżonka w mieszkaniu drugiego?
    Dzieki za pomoc
    Koteczek

  • 2. Data: 2004-03-25 10:32:08
    Temat: Re: rozwód a mieszkanie
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Agnieszka wrote:

> [...]
    > lokalu. Czy po rozwodzie bede musiała wyprowadzić się "na bruk"?
    > Czy istnieją jakieś przepisy prawne regulujące zamieszkiwanie byłego

    Sadze, ze jak sie ne chce od meza wyprowadzac, to nie powinno sie rozwodzic.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-03-25 10:32:20
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    --
    "Agnieszka" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Dzieki za pomoc
    > Koteczek
    >
    > Mieszkanie zostało nabyte przed zawarciem małżeństwa a więc należy do
    majątku odręnego. Sąd może zobowiązać byłego małżonka do alimentacji
    drugiego o ile ten jest w niedostatku. Wydaje się że alimentowanie może
    polegać na prawie zamieszkiwania w dotychczasowym mieszkaniu do czasu
    poprawy sytuacji mieszkaniowej drugiego małżonka. (jest to rozwiązanie
    czasowe !)

  • 4. Data: 2004-03-25 10:38:46
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Sadze, ze jak sie ne chce od meza wyprowadzac, to nie powinno sie
    rozwodzic.

    > Boguslaw
    Nie ja wnosiłam do sądu pozew o rozwód!

  • 5. Data: 2004-03-25 11:13:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Agnieszka wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > rozwodzic.

    > Nie ja wnosiłam do sądu pozew o rozwód!

    No to ma pani rooozne mozliwosci..
    Jeslinadal kocha pani meza i wierzy, ze mu przejdzie..
    to chyba jeszcze troche potrwa zanim sie okaze,
    ze nastapil rozklad pozycia trwaly i zupelny..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-03-25 11:22:13
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

> [...]
    > to chyba jeszcze troche potrwa zanim sie okaze,
    > ze nastapil rozklad pozycia trwaly i zupelny..

    Już nastąpił. mąż wyprowadził się do swoich rodziców rok temu. Mieszkami i
    utrzymuje to mieszkanie od roku zupełnie sama.

  • 7. Data: 2004-03-25 13:36:33
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    FunnyGuy wrote:

> [...]
    > może polegać na prawie zamieszkiwania w dotychczasowym mieszkaniu do
    > czasu poprawy sytuacji mieszkaniowej drugiego małżonka. (jest to

    Sąd zawsze orzeka o wspólnym mieszkaniu małżonków - może przyznać jednemu z
    nich prawo do zamieszkiwania w dotychczas zajmowanym lokalu. Nie ma tu
    znaczenia czy ma do niego tytuł prawny czy też nie. Nie mam pewnosci czy to
    zadziała wówczas, gdy małzonkowie faktycznie razem nie zamieszkiwali,
    postawiłbym na to, że nie.

    Co do alimentacji byłego małżonka (oczywiście o ile nie uznano go za
    wyłącznie winnego) to alimenty zasądzane są w postaci obowiazku wypłaty
    określonej sumy pieniężnej. Z alimentami w postaci rzeczowej nie spotkałem
    się, ale nie ma co do tego zakazu ustawowego.

    Co do eksmisji orzekanej w wyroku rozwodowym to orzekana jest ona tylko w
    przypadku, gdy małżonkowie zajmują wspólne mieszkanie. Należy się jednak
    liczyć z tym, że małżonek może w każdej chwili domagac się eksmisj z
    należącego do niego mieszkania. Podejrzewam, że pewna ochrona może wynikać z
    ustawy o najmie lokali bądź innych ustaw szczególnych, ale w chwili obecnej
    nie mam możliwości sprawdzenia tego.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 8. Data: 2004-03-25 14:02:14
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Falkenstein wrote:

    [...]

    > Sąd zawsze orzeka o wspólnym mieszkaniu małżonków

    A co tojest "wspolne mieszkanie" ?

    > - może przyznać jednemu
    > z nich prawo do zamieszkiwania w dotychczas zajmowanym lokalu.

    Pewnie moze... ale czy to mieszkanie jest wspolne ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-03-25 19:43:22
    Od: "Chudy" <j...@p...onet.pl>

    Falkenstein wrote:
> [...]
    > Nie mam pewnosci czy to zadziała wówczas, gdy małzonkowie faktycznie
    > razem nie zamieszkiwali, postawiłbym na to, że nie.

    Czyli wnioskując z twojej odpowiedzi, jeżeli ja mam swoje mieszkanie
    włanościowe, ożenie się i zamelduję swoją żonę w tym mieszkaniu, to przy
    rozwodzie ona dalej może sądownie u mnie mieszkać?

    pozdrawiam

    Chudy

  • 10. Data: 2004-03-25 20:12:28
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    [ciach]

    > Pewnie moze... ale czy to mieszkanie jest wspolne ?

    Masz rację. "Wspólne mieszkanie" to chyba zbyt duży skrót myślowy??
    Sąd orzeka o "sposobie korzystania z tego mieszkania przez czas wspólnego w
    nim zamieszkiwania rozwiedzionych małżonków", a to przecież nie to samo.

    B.