    From: "Maverick31" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwód a działalność gospodarcza
    Date: Thu, 29 Dec 2005 09:41:47 +0100

    Użytkownik " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:dotsv8$oge$1@inews.gazeta.pl...
    > Maverick31 <m...@o...pl> napisał(a):
    >
    > Nie podzielam tego zdania. Działalność gospodarcza jest formą działalności
    > zarobkowej i zgodnie z art.31 par.2 krio dochody z tego tytułu należą do
    > majątku wspólnego.
    > Zatem - wszystko co zostało nabyte przed zawarciem małzeństwa stanowi jego
    > majątek osobisty. Po zawarciu małżeństwa cokolwiek zostało nabyte z
    > dochodów
    > z działalności (czyt. firmy ONEGO) jest majątkiem wspólnym, niezaleznie od
    > tego czy zostało przeznaczone "do domu" czy na majątek prowadzonej firmy.
> [...]
    Nie jestem ksiegowym ale czy to nie jest tak, ze firma generuje przychody,
    rozchody a to co zostaje to dochod ??? I czy nie jest tak ,ze dobry ksiegowy
    robi tak ,zeby dochod podlegajacy byl jak najnizszy??? Jezeli tak to firma
    moze miec maly dochod a wlasciciel zyc jak poczek w masle bo wszystko kupuje
    na firme a ksiegowy to obrabia odpowiednio. A jezeli tak jest caly czas i sa
    lata, gdy firma przyniosla straty wg ksiegowosci to dochod jest zaden w
    zasadzie. A co do skladnikow majatkowych firmy to trudno by udowodnic, ze
    nie zostaly zakupione ze srodkow finansowych sprzed malzenstwa czyli tych
    ktore sa wylaczone ze wspolnoty majatkowej.