  • Data: 2004-02-25 19:44:52
    Temat: Re: rozwód
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MG" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7c47.000002ed.403cee3b@newsgate.onet.pl...

    > Mozna zadac alimentow na siebie. Oczywiscie po orzeczeniu rozwodu
    Proponuje
    > lekture art. 60 kro.
    > I w tym wlasnie kontekscie ogromne znaczenie ma kwestia
    > orzeczenia winy w wyroku rozwodowym, gdyz takich alimentow moze zadac
    > WYLACZNIE malzonek rozwiedziony, ktory nie zostal uznany za wylacznie
    winnego
    > rozkladu pozycia.

    Własnie to napisałem. Wyłącznie winny nie może żądać alimentów na siebie
    (tzn żądać może ale nie dostanie) natomiast może na dziecko

    > Druga przeslanka jest, aby pozostawal w niedostatku.

    Nie zawsze. Polecam lekturę art 60 par. 2 KRO.

    > Z punktu widzenia powyzszego obowiazku alimentacyjnego nic nie stracisz
    Arku
    > godzac sie na rozwod bez orzekania o winie. A jest to chyba najprostrzy
    sposob
    > rozwiazania malzenstwa.

    Nie byłbym tego taki pewien. Tylko rozwód z winy żony zabezpieczy go przed
    płaceniem na nią alimentów.

    RF