    From: "Paweł z Wałbrzycha" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwod
    Date: Thu, 12 Dec 2002 13:11:07 +0100
    Sender: p...@o...pl@dial-1731.walbrzych.dialog.net.pl

    Użytkownik "Dexter" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:at9q05$g6$1@news.tpi.pl...
    > jest młode malzenstwo + jedno male dziecko
    >
    > zona chce rozwodu.
    >
    > czy w/g polskiego prawa jest tak, że jak udowodnią ze żona zdradziła męża
    > czy mogą jej odebrać prawa do dziecka w przypadku rozwodu?
    >
    > (prosze nie brac pod uwage innych czynnkow typu mieszkanie, utrzymanie
    itp.
    > bo to wszystko jest w stanie zapewnić)

    A zdradzila go przypadkiem z Toba?? :-)

    Jesli dochodzi do sprawy rozwodowej, to po pierwsze sad ma za zadanie
    doprowadzic do ugody, ma za zadanie chronic malzenstwo przed rozpadem.

    Gdy malzonkowie dalej ida w zaparte i chca sie rozwiesc, sad rozpoczyna
    postepowanie rozwodowe.

    Z tego co piszesz to sa podstawy do orzeczenia rozwodu, tj. zupełny i trwały
    rozklad pożycia.

    Sad na poczatku orzeka o winie malzonkow w rozpadzie pozycia, chyba ze
    malzonkowie wniosa o nie orzekanie o winie.

    Dalej to juz nie kojarze, ale z tego co piszesz oboje malzonkowie sa tego
    winni: on zaniedbujac ja i dziecko, ona zdradzajac go.

    Odrebna kwestia jest orzeczenie o opiece nad dzieckiem.
    Tutaj znaczenie ma wina malzonkow, zdolnosc zapewnienia opieki nad
    dzieckiem, stosunek do dziecka w trakcie malzenstwa itp.
    oprocz przedstawionych dowodow, sad generalnie orzeka na podstawie wlasnej
    wiedzy i doswiadczenia zyciowego.

    Jesli zona udowodni, ze maz ja wyzywal, nie interesowal sie dzieckiem,
    grozil, ze zabierze jej dziecko to ma silna karte w reku.

    Maz jedynie moze dowodzic jej zdrady.
    Jesli ta zdrada byla nastepstwem jego karygodnego zachowania, zaniedban itp.
    to jest to okolicznosc lagodzaca zdrady.

    Nie znam sie dobrze na prawie rodzinnym, ale to co napisalem, jest chyba
    prawidlowe.

    Moim zdaniem w sadzie zona ma bardzo duze sznase na powierzenie jej opieki
    nad dzieckiem...

    Pozdrawiam,

    Paweł,