    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiazanie umowy o prace przez pracownika
    Date: Thu, 14 Nov 2002 13:39:57 GMT

    Pięknego dnia Thu, 14 Nov 2002 00:47:27 +0100, "corolian"
    <c...@p...onet.pl> zakodował:

    >wynosi miesiąc.Czy mogę złożyć wopiedzenie z okresem miesiąca czy musze
    >jednak trzymać się 3 miesięcy.

    Sytuacja jest problematyczna.

    KP
    Art. 18. Par. 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na
    których podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej
    korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy.

    Teraz pytanie, czy dłuższy okres wypowiedzenia na umowie jest lepszy,
    czy gorszy od KP? To decyduje o ważności tego zapisu.
    Niestety, nie znam orzecznictwa na ten temat, ale IMHO dłuższy okres
    jest korzystniejszy dla pracownika i zapis w umowie jest obowiązujący.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775