  • 1. Data: 2004-09-08 20:25:25
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę - podstawy
    Od: "gordom" <g...@w...pl>

    Witam!
    Mam bardzo niewielką wiedzę prawniczą. Proszę powiedzcie czy moje
    rozumowanie jest poprawne.
    Chodzi o rozwiązanie stosunku pracy.
    Pracownik ma podpisaną umowę na czas nieokreślony. Równo za 10 dni miną 3
    lata od jej podpisania (18 września 2001).

    Jeśli złoży wypowiedzenie przed 18 września to okres wypowiedzenia będzie
    wynosił 1 miesiąc. Będzie jednak musiał pracować do końca października. Czy
    to jest poprawne?

    Jeśli wypowiedzenie złoży po 18 września (ale przed końcem tego miesiąca) to
    będzie musiał pracować do 31 grudnia. A jeśli po 1 października to aż do
    końca stycznia. Czy tak?

    I jeszcze jedno. Czy jeśli złoży wypowiedzenie równo 18 września to będzie
    go obowiązywać 1-miesięczne czy 3-miesięczne wypowiedzenie?

    Dzięki

    --
    pozdrawiam,
    gordom

  • 2. Data: 2004-09-08 21:00:33
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o pracę - podstawy
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Będzie jednak musiał pracować

    Chyba ze pracodawca zwolni go z obowiazku swiadczenia pracy

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-09-08 23:51:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Sep 2004, gordom wrote:

> [...]
    >+ wynosił 1 miesiąc. Będzie jednak musiał pracować do końca października. Czy

    Zastrzegam że piszę "z głowy" i nie pamiętam czy w tej sprawie się
    jakiś przepis nie zmienił. Ale ostatnio pamietany wniosek to taki
    że nie jest to poprawne: okres wypowiedzenia to AFAIK czas kiedy
    umowa o pracę TRWA. A skoro "trwa" - to do okresu od którego
    zależy okres wypowiedzenia on sam się liczy !
    O, mam:
    ++++
    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem
    umowę o pracę [...]
    [...]
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-09-09 09:54:19
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "gordom" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    będzie
    > wynosił 1 miesiąc. Będzie jednak musiał pracować do końca października.

    Okres wypowiedzenia tej umowy o pracę wynosi już 3 miesiące, ponieważ
    liczy się staż pracy w dacie rozwiązania umowy, a nie w dniu doręczenia
    wypowiedzenia.

    Pozdrawiam

    wa