    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiązanie umowy o pracę
    Date: Wed, 8 May 2002 19:08:12 +0200

    On Wed, 8 May 2002, Konrad wrote:

    > Proszę o radę w następującej sprawie: mój szef nosi się z zamiarem
    > zwolnienia mnie z pracy bo uważa, że jestem "za słaby" w tym co robię
    > zastanawiam się zatem, czy nie byłoby dla mnie lepiej gdybym to ja rozwiązał
    > z nim umowę o pracę (bo tak, czy inaczej wiem, że dlugo w tej firmie nie
    > popracuję); jeżeli mam rację to jak powinno wyglądać takie pismo?

    Nie napisałeś jaki rodzaj umowy o pracę, a bez tego trudno wskazać
    konkretne opcje zakończenia stosunku pracy.

    Jeśli nie doszło do ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych, to
    umowę pracodawca może wypowiedzieć (na czas nieokreślony) lub rozwiązać za
    porozumieniem (każdą). To pierwsze jest oczywiście korzystniejsze dla
    ciebie, jednak w zasadzie będziesz zmuszony korzystać tylko z jednej
    możliwości - prawdopodobnie porozumienia stron.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)