  • 1. Data: 2003-03-03 12:29:34
    Temat: rozprawa - pilne
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Witam,

    Mam nadzieje, ze proste pytania dla prawnikow. Bede wdzieczna za szybkie
    odpowiedzi - pierwsza rozprawa w tym tygodniu :).

    Uzyczylismy pewna rzecz i osoby ktore dyponowaly ta rzecza w ewidentny
    sposob nie zabezpieczyly jej przed kradzieza, w zwiazku z tym pozew o
    zaplate oparty jest na art. 415 k.c. I teraz pytania:
    - obawiamy sie ze pozwani beda unikali sadu (nie beda sie stawiali, nie
    beda odbierali wezwan) - jaka jest na to rada?
    - czy sad moze cos orzekac/decydowac bez ich fizycznej obecnosci? jesli
    moze to czy sa do tego wymagane jakies dodatkowe warunki?
    - jesliby zdarzyl sie cud i pozwani pojawili sie na rozprawie to o jaki
    zapis nalezaloby wnioskowac aby jak najprosciej bylo pozniej sciagnac
    naleznosc (prawnicy twierdza ze sprawa jest do wygrania na pierwszej
    rozprawie)
    - wiemy ze jeden z pozwanych mialby czym splacic ta naleznosc ale boimy
    sie ze bedzie staral sie przepisac (mieszkanie) na przyklad na rodzine. jak
    mozna temu zapobiec? co jesli zrobi(l) to przed rozprawa a po wezwaniu do
    zaplaty?
    - jakie jest orzecznictwo w przypadku tego artykulu - w naszym przypadku
    ewidentna wina pozwanych potwierdzona jest ich zeznaniami na policji,
    liczymy na 100% wartosci + odsetki od wezwania do zaplaty + koszty sadowe.

    pzdr
    aska

  • 2. Data: 2003-03-03 16:40:23
    Temat: Re: rozprawa - pilne
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > beda odbierali wezwan) - jaka jest na to rada?

    jeśli znasz ich miejsce zameldowania, możesz
    po tym, gdy sąd wezwie do wskazania ich adresu w związku ze zwrotem pisma z
    sądu złożyć wniosek o pozostawienie pisma w aktach ze skutkiem doręczenia

    > - czy sad moze cos orzekac/decydowac bez ich fizycznej obecnosci?
    jesli
    > moze to czy sa do tego wymagane jakies dodatkowe warunki?

    jeśli - prawidłowo zawiadomieni - nie stawią się na pierwszą rozprawę i nie
    podejmą żadnych kroków ku swej obronie, sąd wyda wyrok zaoczny zgodny z
    żądaniem pozwu

> [...]
    > zapis nalezaloby wnioskowac aby jak najprosciej bylo pozniej sciagnac
    > naleznosc (prawnicy twierdza ze sprawa jest do wygrania na pierwszej

    co masz na myśli mówiąc "zapis"?

> [...]
    jak
    > mozna temu zapobiec? co jesli zrobi(l) to przed rozprawa a po wezwaniu do

    jeśli stał się przez to niewypłacalny, powództwo o uznanie czynności za
    nieważną z 527 kodeksu cywilnego

    szanse są :)

  • 3. Data: 2003-03-03 17:32:15
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Witam,

    > jeśli znasz ich miejsce zameldowania, możesz
    > po tym, gdy sąd wezwie do wskazania ich adresu w związku ze zwrotem pisma
    > sądu złożyć wniosek o pozostawienie pisma w aktach ze skutkiem doręczenia

    znamy adresy - byly podane w pozwie. Tak nam sie wydaje ze na najblizsza
    rozprawe sa wezwane obie strony... jakby co to bedziemy wnioskowac tak jak
    piszesz :)

    > jaki
    >
    > co masz na myśli mówiąc "zapis"?

    w sensie "co ma byc wpisane w wyroku", zeby od razu po uprawomocnieniu sie
    wyroku udac sie do komornika (bez ewentualnego ponownego ciagania sie po
    sadach :)

    > jeśli stał się przez to niewypłacalny, powództwo o uznanie czynności za
    > nieważną z 527 kodeksu cywilnego

    to jak rozumiem dopiero jak ewentualny komornik powie ze ciezka sprawa?

    > szanse są :)
    hmmm 5% czy 95%? wogole czy to czesto uzywany paragraf?

    pzdr
    aska

  • 4. Data: 2003-03-03 20:04:24
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joanna Bałuszek wrote:
> [...]
    > mozna temu zapobiec? co jesli zrobi(l) to przed rozprawa a po wezwaniu do

    złóżcie wniosek o zabezpieczenie (np. zakaz zbywania mieszkania)

    KG

  • 5. Data: 2003-03-09 10:40:34
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    > w sensie "co ma byc wpisane w wyroku", zeby od razu po uprawomocnieniu sie
    > wyroku udac sie do komornika (bez ewentualnego ponownego ciagania sie po
    > sadach :)

    jeśli wygracie sąd napisze w wyroku to co było napisane w pozwie (to o co
    wnoszono)

    > to jak rozumiem dopiero jak ewentualny komornik powie ze ciezka sprawa?

    niekoniecznie, tylko skąd wcześniej wiedziec, że nie mają pieniędzy?

    > hmmm 5% czy 95%? wogole czy to czesto uzywany paragraf?

    a tego nie wiem,
    zależy od wielu rzeczy :)