    Subject: Re: rozdzial kosciola od szkoly
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e3fe743$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <myasls71on5e$.aa4skof02jgi$.dlg@40tude.net>
    <5e400512$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <kam84ozx5ugl.fa47etuoqh14$.dlg@40tude.net>
    <5e409b96$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 10 Feb 2020 23:47:48 +0100

    W dniu 10.02.2020 o 02:59, J.F. pisze:

    > No to niech bedzie od wtedy.
    > https://histmag.org/Lenin-wobec-religii-brutalna-ate
    izacja-w-ZSRS-15590
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Konfiskata_maj%C4%85tk
    u_Rosyjskiego_Ko%C5%9Bcio%C5%82a_Prawos%C5%82awnego_
    w_1922

    Słyszałeś o Kasacie józefińskiej? W skrócie miłościwie nam panujący
    wkurzył sie na zakony, które nic nie robiły i je pozamykał. Było to na
    długo przed tym, jak komuniści walczyli z kościołem. A o Tempelariuszach?

    > Do Polski wladza ludowa przyjechala w moskiewskiej teczce, z gotowym
    > planem dzialania. Chyba, ze masz na mysli 1939.

    Oczywiście masz rację, ale po pierwsze było to wynikiem realizacji planu
    z lat 20-tych. po drugie sprzedali nas alianci. Po trzecie Rząd
    Londyński próbował zbrojnie to zmienić i w konsekwencji zrobiła sie
    wojna domowa, której ne było szansy wygrać.

    > Ale trzeba dbac, zeby rokazy wykonywali, bez konfliktow moralnych.

    Wchodzisz na grząski grunt. Nie zapędzał bym się z tymi konfliktami
    moralnymi. Niestety "partyzanci" często szli na pograniczu bandytki
    regularnej i naprawdę niespecjalnie niemoralne było ich zwalczanie.
    Temat w każdym razie trudny, bardzo kontrowersyjny i niekoniecznie
    oczywisty. Obydwie strony "przeginały" dość mocno w każdym razie.

    > Ale jednak czasem trzeba bylo pałę w dlon i łapac tych wichrzycieli.
    > I szukac tych ulotek.

    Pewnie tak. Ale kilka takich akcji znam "od podszewki" i niekoniecznie
    moja wiedza jest zbieżna z oficjalną "linią IPN". Przy czym ja to znam z
    opowieści uczestników, wiec oczywiście mogli kłamać. Nigdy tego nie
    weryfikowałem i nie będę publicznie tego pisał. W każdym razie mam
    podstawy sądzić, że sprawy mogą wyglądać inaczej, niż oficjalnie się to
    utrzymuje.

    > Tylko kto mialby to zrobic, jesli komendantow wojewodzkich mianowal
    > Kiszczak? Czyzby on byl pierwszym dekomunizatorem ?

    Osobiście sądze, że porzeceniasz znaczenie przynależności do komunistów.

    > W koncu wojskowy, w wojsku to troche inaczej wygladalo ... ale general
    > to juz musial byc zaufany dla Moskwy.

    Czy to - w Twojej ocenie - jest równoznaczne z byciem komunistą?

    > I prezesi spolek :-)

    Też. Podobno poprzedni byli niekompetentni.

    > To jedno, a drugie - czy taki stary kierownk bedzie dobrze realizowal
    > zadania od nowej wladzy ?

    Wiesz, każdy patrzy przez pryzmat własnych przekonań. mnie koło d..y
    lata przynależność partyjna sprawcy, czy pokrzywdzonego przykładowo.
    Robię swoje :-D

    > I trzecie - a niech cos ukradnie, to kto winien?

    Złodziej. nie widze tu żadnej różnicy, do jakiej partii należy.

    > No coz, byla Sluzba Cywilna, miala byc apolityczna, przyszedl PiS i
    > spuscil. Ale czy po 8 latach jednej partii aby na pewno taka
    > apolityczna?
    >
    > A teraz bedzie czyszczenie po PIS :-)
    > Tzn za pare lat ... albo paredziesiat :-(

    No widzisz. Uważasz to za mądre?

    --
    Robert Tomasik