  • Data: 2020-02-10 00:33:30
    Temat: Re: rozdzial kosciola od szkoly
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.02.2020 o 16:42, J.F. pisze:

    > No ba - w koncu w zaufanym organie potrzebujemy zaufanych ludzi :-)

    Wydaje mi się, ze bardzie o "słupki" chodziło.

    > Czyzby i milicjanci zaczeli dostrzegac, ze ten ustroj sie sypie ?
    > :-)

    Bardziej "system" miał poważniejsze problemy, niż udział procentowy
    członków :-)

    > Ale krwi mogl napsuc. Inna sprawa, ze co PZPR po takich czlonkach z
    > przymusu.

    Nie moje czasy i trudno mi odpowiadać. Obawiam się, że tu żadnej logiki
    nie było. Sąsiednia brygada miała 99% członków PZPR wśród zawodowych i
    trzeba było to przebić. A że sensu w tym żadnego? Kto tam się nad tym
    zastanawiał?

    Ale powodów mógł być czasem kuriozalny. Kilka lat temu zauważyłem, że w
    jednym ze stowarzyszeń koleżanka z uporem maniaka dążyła do zwiększenia
    ilości członków. Takie miała parcie na tę ilość, że zauważyłem, że wręcz
    tam sa "martwe dusze". To znaczy osoby, które namówione złożyły
    deklaracje, ale później nie było z nimi żadnego kontaktu. Tolerowano
    przez kilka lat sytuacje, że nie tylko nie było z nimi kontaktu, ale
    nawet składek nie płacili. Niby 42 zł/rok, ale jednak. Działanie
    bezsensowne i to mnie zaintrygowało i skłoniło do zbadania sprawy.

    Odkryłem sens. Otóż koleżanka strasznie chciała zostać "kimś" we
    władzach centralnych stowarzyszenia. Ilość głosów na forum zależała od
    ilości członków w macierzystej organizacji.

    Zatem czasem ilość członków mogła być sensem samym w sobie. W internecie
    piszą, ze PZPR liczył w apogeum ponad 3 miliony członków. Jaki procent
    tej populacji znał nauki Marksa, czy Lenina, albo w ogóle jakieś tam
    kierunki programowe? Sądzę, ze większość tam była albo dla "świętego
    spokoju", albo "bo chciała, zeby było lepiej".

    --
    Robert Tomasik