    From: "Marcin" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozbite auta, pomocy!!
    Date: Tue, 11 Jun 2002 16:43:51 +0200

    Użytkownik "baca" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ae4rqd$pom$1@news.tpi.pl...
    > Wstawilem auto do warsztatu gdzie dostalem auto zastepcze (zdezolowany, 8
    > letni fiat uno o przebiegu 270 000 )

    > Co mam teraz zrobic? Aha, powiedzial ze nie odda mi mojego opla jezeli nie
    > zaplace mu tych 12 000.

    Podstawowa sprawa jest taka, ze jesli uszkodziles czyjas wlasnosc to musisz
    poniesc koszty likwidacji szkody. I nic tu nie ma do rzeczy fakt, ze nie
    wiedziales o braku AC.
    Jesli koszt naprawy przekracza wartosc pojazdu to nikt cie nie zmusi do tego
    zeby placic niewiadomo ile. Zorientuj sie ile moze kosztowac naprawa oraz
    ile wart bylo to UNO.
    Jesli naprawa kosztowac ma wiecej to wcale nie musisz pokrywac sumy "z
    kosmosu", tylko do wysokosci wartosci auta. Zaproponuj gosciowi ugode i to
    wszystko. Oczywiscie nie dawaj mu zadnych pieniedzy bez pokwitowania, bo
    wyglada na kanciarza. Za 12000 to kupi sobie prawie nowe auto.
    Inna rzecz to sprawa twojego Opla. Gosc nie ma prawa ci go nie oddac. W
    razie czego przyjdz z policja. Autko mozesz oddac do naprawy w innym
    warsztacie (jesli nie jest jeszcze zrobione). A jesli nawet jest to rozlicz
    sie z nim za naprawe. Wiazanie tych dwoch spraw to jedynie jego proba
    naciskania na ciebie. Bezprawna proba.

    Marcin