    From: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rower w autobusie
    Date: Fri, 3 Nov 2006 10:41:34 +0100

    Dnia Fri, 3 Nov 2006 08:17:50 +0100, AdamS napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem dlaczego pasażer z rowerem ma ustępować poprzez
    > "*wypad*". Czy w takim przypadku zostaje mu zwrócona należność jaką
    > zapłacili za bilet zarówno za siebie jak i za bagaż?
    > Poza tym inwalida to dość ogólne pojęcie i właściwie poza inwalidą na
    > wózku nie widzę by innym przeszkadzał rower. I dlaczego ktoś z wózkiem
    > dziecinnym ma pierwszeństwo przed kimś z rowerem tudzież innym
    > bagażem?

    Dokładnie się nie wczytywałem bo rowerem jeżdżę bezpośrednio do mieszkania,
    poza tym to się dzieje w Niemczech (podałem to jako ciekawostkę).
    Generalnie z tego co zrozumiałem miejsce w autobusie jest przeznaczone
    dla inwalidów i dzieci w wózkach. Rowerzystów wpuszczają tam warunkowo
    - dlatego na gorszych warunkach - taki rowerzysta po prostu pojedzie dalej
    następnym autobusem (bilety i tak mają jakieś takie niekasowalne więc
    przesiadka do kolejnego autobusu to nie problem). Co innego w pociagu gdzie
    są specjalne miejsca dla rowerów. Ale mimo tych ograniczeń i tak rowerzyści
    mają fajnie bo za przewóz roweru się nie płaci.
    Kiedyś pod Krakowem jak rowerzysta z kapciem wsiadł do autobusu to
    pasażerowie musieli się za nim wstawić żeby go kierowca nie wyrzucił.

    Pozdrawiam,
    Henry