eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworoszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka) › Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.internetia.pl!news.intelink.pl!newsfeed.neostrada.pl!nemesis
    .news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smoli
    k
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: roszczenie wobec sprzedającego (allegro, przesyłka)
    Date: Thu, 13 Nov 2008 23:45:06 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0811132334590.3740@quad>
    References: <gfff5k$vbc$1@achot.icm.edu.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gfhslu$5s6$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1226616411 13480 83.15.167.123 (13 Nov 2008
    22:46:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Nov 2008 22:46:51 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <gfhslu$5s6$1@achot.icm.edu.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:563230
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 13 Nov 2008, yapann wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    > news:slrnghnktd.uec.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    >
    >> Grunt to inteligencja... Bo wpisanie w protokół szkody przez odbiorcę,
    >> że jego zdaniem nadawca źle zapakował w zasadzie zwalnia z
    >> odpowiedzialności przewoźnika...
    > opisano fakty (opisujący opisał) - sposób zabezpieczenia. - gdzie tu chcesz
    > inteligencji?

    Idzie o "strzał we własną stopę".
    Sprawa jakości opakowania da się przerzucić na spór między odpowiadającym
    za przesyłkę (kurierem) a odpowiadającym za "odpowiednie opakowanie"
    (nadawcą).
    Odbiorca może stwierdzić "dostałem uszkodzone, odmawiam przyjęcia,
    zróbcie coś z tym".
    Wtykając się nieproszony spowodował, że sam stał się stroną
    sporu z wysyłającym - kurier umywa ręce "to nie ja".

    > mi jednak chodzi o to, czy w przypadku kiedy zniszczenie było trudno do
    > zauważenia przy odbiorze (a było i można próbować to wykazać) - czy wina
    > spada na odbierającego, co przegapił swoje 5 minut, i reklamację złożył
    > postfaktum. Pomoże ktoś?..

    IMVHO *teoretycznie* może powoływać się na "złe zapakowanie", ale
    dostanie zwrotnie uwagą że powinien był "czynności niezbędnych
    do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika" dopilnować.
    Jak rozumieć "czas i sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju"
    spróbuj ocenić sam - IMVHO tym się "odgryzą".
    Zajrzyj:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    ...art. 545 KC.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1