  • 1. Data: 2005-10-18 07:34:04
    Temat: rodzina ksiazeczka zdrowia
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>

    Kadrowa odmawia mi wydania rodzinnej ksiazeczki zdrowia na dziecka
    twierdzac, ze powinna wyrobic ja zona.
    Zony wydzaił kadr zakładu pracy jest w drugim koncu Polski co wiaze sie z
    wyjadem i kosztami.
    Znam osoby, gdzie ojciec ma taka ksiazeczke wydana przez swoj zakład pracy i
    matka tez pracuje. Kto ma racje. Jakie sa podstawy prawne wobec tej kwestji.
    Uprzejmie prosze o porde.

    Artur

  • 2. Data: 2005-10-18 08:19:26
    Temat: Re: rodzina ksiazeczka zdrowia
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "as_artur" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Znam osoby, gdzie ojciec ma taka ksiazeczke wydana przez swoj zakład pracy
    > matka tez pracuje. Kto ma racje. Jakie sa podstawy prawne wobec tej

    Kiedyś zawsze wydawane były książeczki rodzinne na ojca.
    Nie ma to znaczenia na kogo i nie ma z tym żadnych problemów przy
    załatwianiu.

  • 3. Data: 2005-10-18 10:47:19
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    as_artur wrote:
    > Kadrowa odmawia mi wydania rodzinnej ksiazeczki zdrowia na dziecka
    > twierdzac, ze powinna wyrobic ja zona.
    To niech Ci kadrowa poda podstawę prawną takiego ograniczenia.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-10-18 23:57:57
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Jeżeli dziecko zostało zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego (druk
    ZUS ZCZA lub ZCNA) przez Ciebie, to Twój zakład pracy winien zadbać o
    wystawienie legitymacji ubezpieczeniowej dla członków rodziny i
    potwierdzać w niej uprawnienie. Jeżeli jednak dziecko zostało
    zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego przez matkę dziecka, to kadrowa
    ma rację.
    Żeby nie było nieporozumień: dziecko może być być zgłoszone do
    ubezpieczenia zdrowotnego tylko przez jednego z rodziców, w każdej
    chwili jeden rodzic może zgłosić wyrejestrowanie dziecka, a drugi
    zgłosić zarejestrowanie.

    wa

  • 5. Data: 2005-10-19 08:02:09
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>

    Dziekuje za porade. Nie zglaszala ani zona ani ja. Wiec chyba teraz to
    trzeba zrobic.