    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rezygnacja z rezerwacji
    Date: Fri, 22 Aug 2003 20:50:03 +0200

    Święte słowa. Trudno się z nimi nie zgodzić. Tylko nie wiem, co ma to do
    rzeczy. Ja usiłuję wykazać, że gość przyjął zaliczkę / zadatek na poczet
    wykonania usługi, której wykonać nie miał fizycznej możliwości, a zatem że z
    góry zakładał lub przynajmniej powinien był zakładać działanie na szkodę
    dającego zaliczkę, co w konsekwencji dowodziłoby że popełnił przestępstwo
    oszustwa. I nie ma tu znaczenia większe, czy to była zaliczka, czy zadatek.
    Ważen, ze gość podjął się zorganizowania wesela na liczbę gości
    przewyższającą pojemność posiadanego lokalu.

    By uprzedzić ataki. Zdaję sobie sprawę, że to jest słabiutkie i byle
    adwokacina mój akt oskarżenia rozniósł by pewnie w pył przed sądem
    wykazując, że planowano powiększenie lokalu. Choć oczywiście w zależności od
    zdolności stron procesu nie jestem przekonany, czy zarzutu by się obronić
    nie dało. Liczę na to, że właściciel lokalu nie będzie chciał sprawdać tego
    i po prostu odda pieniądze. A przecież chyba o to chodzi.