    From: chester <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rente mozna ukrasc- pomocy!!!!!!!
    Date: Tue, 30 Dec 2003 01:57:23 +0100

    > Witam grupowiczow.

    Witaj!

    > Sluchajcie stalem sie ofiara takiej sytuacji- napiszczie czy moge sie teraz
    > domagac jakoegos odszkodowania i czy wogle?
    Ja wraz z siostrą również otrzymujemy rentę po ojcu więc mam rozeznanie
    w tej sprawie. Odpowiem ci na przykładzie siostry, która rentę
    otrzymywała na początku jako nieletnia (17 lat).
    Jako nieletnia nie miała pełnej zdolności do czynności prawnych więc
    pieniążki przychodziły na konto matki. Po ukończeniu 18 roku życia
    mogła, ale nie musiała zmienić numer konta. Zrobiła to dopiero rok temu,
    jak zaczęła studia i założyła sobie konto w banku.
    IMHO nie masz żadnego pola do manewru - jako pełnoletni mogłeś złożyć do
    ZUSu wniosek o zmianę konta albo przysyłanie gotówką. Nie zrobiłeś tego
    - twoja sprawa. ZUS mógł uznać, że tak ci wygodniej - w końcu byłeś
    pełnoletni i sam decydowałeś co zrobić z pieniędzmi. Pieniądze dostawała
    matka - wierzyć mi się nie chce, że nie wiedziałeś o tym i że nie dawała
    ci nic na życie. Ale to twoje zaniedbanie.
    Jeśli chcesz, możesz pozwać matkę o zwrot tych pieniędzy, ale sprawa
    jest beznadziejna i to nie tylko z powodu wysokości wpisowego, jakie byś
    musiał zapłacić. Matka, jako twój rodzic utrzymywała cię, dawała
    utrzymanie (przynajmniej częściowe), bo taki był jej obowiązek dopóki
    się uczyłeś. Jeśli się z tego nie wywiązywałeś, to należały ci się do
    ukończenia studiów alimenty od niej. Ale teraz jest już po ptokach - na
    twoim miejscu zapomniałbym o sprawie, zaoszczędził matce stresu i zajął
    się szukaniem pracy jako magister bezrobotny :-)

    A na przyszłość masz nauczkę - pilnuj własnych interesów, bo nikt o
    ciebie nie zadba, jak sam tego nie zrobisz :-)

    chester

    --
    "Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju." (Paul Claudel)