    From: "Ako" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: renta rodzinna
    Date: Mon, 26 May 2003 23:00:02 +0200

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:batstg$rfn$1@hermes.e-wro.net...
    [ciach]
    > Oczywiscie ze nie. W Polsce zrodlem prawa nie sa orzeczenia sadu, nawet
    > sadu najwyszego, wiec generalnie kazdy sad sam powinien interpretowac
    > ustawe i wydac wyrok. Interpretacja moze wiec sie zmieniac. Nie ma
    ustalonej
    > raz na zawsze interpretacji okreslonego przepisu. SN czesto zmienia swoje
    > stanowiska. Rownosc prawa odnosi sie wiec w glownej (klasycznie patrzac)
    > mierze na uregulowaniu prawnym, tresci prawa. Tresc ma byc tak
    uksztaltowana
    > aby wynikajace z niej prawa i ob. osob byly rowne. Tak jest w tym wypadku.
    Ten system wydaje mi sie niesprawiedliwy a juz na pewno korupcjogenny ;)

    > No fakt... co tak pozno sie odwolujesz?
    To dluzsza historia ;)
    Poszedlem na dziekanke i nie powiadomilem zusu i bralem rente
    Pozniej sie skapneli i po wznowieniu zaczeli sobie odciagac.
    Poszedlem na druga dziekanke i tym razem wstrzymali mi od razu.
    Przy okazji nie mogli odciagac reszty "nienaleznie pobranego swiadczenia"
    Wiec zazadali zwrotu. Wtedy zaczalem intensywnie szukac ;)
    Niestety minal rok od wydania tamtej decyzji wiec nie moglem sie odwolac.
    Napisalem pismo do sadu (SO Sad Pracy i Ubezp Spol) z prosba o stwierdzenie
    niewaznosci decyzji jako ze zostala wydana bez podstawy prawnej
    (bez odzewu od 2 miesiecy)
    Pozwalem ich takze w sprawie drugiej dziekanki tzn. zeby wyplacili mi rente,
    ktora wstrzymali (bez odzewu od miesiaca).

    > Nie. Postepowanie w sadzie w tych sprawach (odwolan
    > od decyzji organu rentowego) toczy sie wg KPC.
    A to niespodzianka. Czyli takie rzeczy jak stwierdzenie niewaznosci
    decyzji zgodnie z KPA nie wchodza w gre? A terminy rozpatrywania spraw?
    Obowiazki organow itp.?

    Dzieki za wszystko,
    Ako