  • 1. Data: 2005-11-20 17:58:39
    Temat: renta po mamie
    Od: "daxad7" <d...@o...pl>

    Witam
    Moja mama byla bardzo ciezko chora i po staraniach dostala rente. Tylko
    jeden raz i niedawno zmarla. Co mam zrobic teraz jako pol sierota zeby miec
    po niej rente? czy trzeba pisac jakies podanie czy sa jakies gotowe druki do
    wypelnienia? Mam dostala ok. 700zł z opiekunczym, ile ja moge dostac? od
    czego to zalezy? jestem uczxniem ostatniej klasy technikum i mieszkam na wsi
    teraz sam z tatem. Oczywiscie on prowadzi gospodarstwo rolne i jest
    ubezpieczony w krusie i mama tez byla. Chcialbym dodac ze w tamtym roku
    dostalem stypendium unijne (1200 zl) i w tym tez sie staralem ale jeszcze
    nie oglosili kto dostal a kto nie, jesli to ma cos do rzeczy. z gory
    dziekuje za wszelkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-11-20 18:04:05
    Temat: Re: renta po mamie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    daxad7 wrote:
> [...]
    > dostalem stypendium unijne (1200 zl) i w tym tez sie staralem ale jeszcze
    > nie oglosili kto dostal a kto nie, jesli to ma cos do rzeczy. z gory

    masz prawo do renty rodzinnej.
    O szczegóły zapytaj już w swoim zusie.

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm

  • 3. Data: 2005-11-20 18:29:08
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Oczywiscie on prowadzi gospodarstwo rolne i jest
    > ubezpieczony w krusie i mama tez byla.

    Ty lepiej udaj się do KRUSu i tam sprawę renty rodzinnej na siebie załatwisz
    .

  • 4. Data: 2005-11-20 18:47:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bubu wrote:
    > Oczywiscie on prowadzi gospodarstwo rolne i jest

    > Ty lepiej udaj się do KRUSu i tam sprawę renty rodzinnej na siebie załatwisz
    > ..

    Aaaaaa.
    Moja wina.
    Ale tam jest raczej podobnie.

  • 5. Data: 2005-11-21 12:21:43
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    do czasu ukończenia szkoły (studiów), nie dłużej niż do ukończenia 25
    lat przysługuje Ci renta rodzinna. Sprawę można załatwić w KRUS.
    Konieczny jest Twój odpis aktu urodzenia, akt zgonu mamy został już
    prawdopodobnie złożony w KRUS (do zasiłku pogrzebowego).
    Jeżeli jesteś już pełnoletni, to sam możesz załatwiać sprawę w KRUS.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze pełnoletni, to sprawę musi załatwiać Twój
    ojciec, zresztą może również Twemu ojcu może przysługiwać renta
    rodzinna, ale to zależy od jego wieku, prowadzenia gospodarstwa,
    dochodów itp. (informacje w KRUS). Ewentualne jednorazowe stypendium
    unijne nie powinno mieć wpływu na otrzymanie renty, zresztą
    wszystkiego dowiesz się w KRUS. Nie trzeba zwlekać, ponieważ renta
    jest przyznawana od miesiąca, w którym złoży się wniosek (druk
    otrzymasz w KRUS).
    Minimalna renta rodzinna dla 1 osoby wynosi 85% z 562,58 zł (brutto),
    a dla 2 osób 90% z 562,58 zł i jest dzielona po połowie dla każdej
    osoby uprawnionej. Być może będą przysługiwać jeszcze jakieś dodatki.
    Więcej na stronie KRUS:
    http://www.krus.gov.pl/document.php?id=130&pageNo=3

    wa