  • 1. Data: 2003-12-11 19:40:58
    Temat: rekojmia za wady prawne sprzedaz konsumencka
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam!

    Co teraz spelnia funkcje rekojmi za wady prawne w warunkach sprzedazy
    konsumenckiej?
    Bo odpowiednie przepisy k.c. zostaly oczywiscie wylaczone.
    Moze to i banalne pytanie, ale przyznam sie ze...nie wiem.
    I nie bardzo widze zeby normy ust. o szczeg. war. sprzed. konsum. mogly
    rekojmie za wady prawne zastapic.

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-12-11 19:53:38
    Temat: Re: rekojmia za wady prawne sprzedaz konsumencka
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Mateusz Dr wrote:
    > Co teraz spelnia funkcje rekojmi za wady prawne w warunkach sprzedazy
    > konsumenckiej?

    nic..

    > Moze to i banalne pytanie, ale przyznam sie ze...nie wiem.
    > I nie bardzo widze zeby normy ust. o szczeg. war. sprzed. konsum. mogly
    > rekojmie za wady prawne zastapic.

    Pojęcie niezgodności z umową jest bardzo nieokreślone, więc gdyby się
    uprzeć, to można by pojść z jego wykładnią w tym kierunku, że obejmuje
    także wady prawne - należałoby uznać, że w dorozumianej treści kazdej
    umowy sprzedaży konsumenckiej leży zapewnienie, że towar takich wad nie
    ma... Ale jak będzie...

    KG

  • 3. Data: 2003-12-11 20:36:40
    Temat: Odp: rekojmia za wady prawne sprzedaz konsumencka
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik kam <X...@X...onet.plX> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@X...onet.plX...

> [...]
    > także wady prawne - należałoby uznać, że w dorozumianej treści kazdej
    > umowy sprzedaży konsumenckiej leży zapewnienie, że towar takich wad nie

    A nie mogli jej nie derogowac (rek. za prawne) ?

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-12-11 20:45:14
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Mateusz Dr wrote:
    > A nie mogli jej nie derogowac (rek. za prawne) ?

    A nie mogli nie derogować przepisów o gwarancji?

    Kolejne takie pytania - ul.Wiejska 4/6/8 :)

    KG

  • 5. Data: 2003-12-11 20:59:13
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

> [...]
    napisał:3...@X...onet.plX...

    > A nie mogli nie derogować przepisów o gwarancji?
    >
    > Kolejne takie pytania - ul.Wiejska 4/6/8 :)

    gwarancja komercyjna...

    ale czy oni tam na wiejskiej czytaja pl.soc.prawo?

    pozdrawiam
    mdr

    p.s. To moze zarejestrujemy sie jako lobbysci ?
    ;)

  • 6. Data: 2003-12-11 21:07:48
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Mateusz Dr wrote:
    > gwarancja komercyjna...

    Ładne hasło, tylko co ono znaczy?

    KG

  • 7. Data: 2003-12-12 21:13:07
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik kam <X...@X...onet.plX> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@X...onet.plX...

    > Ładne hasło, tylko co ono znaczy?
    >
    > KG

    pardon

    komercjalna miala byc (chyba ...:)

    mdr

  • 8. Data: 2003-12-13 16:35:09
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości
    prawne zastapic.
> [...]
    > także wady prawne - należałoby uznać, że w dorozumianej treści kazdej
    > umowy sprzedaży konsumenckiej leży zapewnienie, że towar takich wad nie
    A jakby tak oswiadczyc sprzedawcy ze jestesmy przedsiebiorca i kupilismy
    pralke w celu zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza (fakt nie wziecia f-ry
    nie uchybia temu w jakim celu kupilismy pralke).
    Supermarket nie sprawdzi przeciez rejestru przedsiebiorcow w gminie...
    p.
    W,

  • 9. Data: 2003-12-13 18:18:23
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik wirtualna <w...@w...pl.com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:brff77$5rv$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > nie uchybia temu w jakim celu kupilismy pralke).
    > Supermarket nie sprawdzi przeciez rejestru przedsiebiorcow w gminie...

    ?

    Ale przed sadem to by sie chyba wydalo?

    ;)
    mdr

  • 10. Data: 2003-12-13 20:11:04
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale przed sadem to by sie chyba wydalo?
    pewnie tak,
    ale rzadko sie chodzi do sadu z tytulu rekojmi/gwarancji/niezgodnosci -
    zazwyczaj albo roszczenia sa uznawane, albo dajemy sobie spokoj.
    p.
    W,