  • 1. Data: 2002-10-27 08:56:18
    Temat: rekojmia
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    Buty kupione w grudniu zeszlego roku.
    Tego samego miesiaca pierwszy raz na nogach i od razu sie zepsuly. ( obcas
    odpadl) W sklepiej nie chcieli zwrocic pieniedzy tylko gwarancyjnie na
    prawili. Pazdziernik bierzacego roku. Buty drugi rz na nogach. Dokladnie ten
    sam scenariusz. Po godzine noszenia
    odpada obcas. Co mozna z tym teraz zrobic? Nie jestesmy zainteresowani
    ponowna naprawa. Mozna
    jakos odzyskac pieniadze ( jakie sa prawa z tytulu rekojmi ? )

  • 2. Data: 2002-10-27 12:45:31
    Temat: Re: rekojmia
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    mysle, ze chodzi o rekojmie- bardziej powszechna. do skorzystania z
    gwarancji, musicie miec dokument gwarancyjny, a nie tylko paragon sklepowy.
    art.579: kupujacy moze wykonywac uprawnienia z tytulu rekojmi za wady
    fizyczne, niezaleznie od uprawnien wynikajacych z gwarancji.

    mialam podobna sytuacje w drogim sklepie na B.

    prosze skorzystac z rekojmi na ponizszych zasadach. jezeli po drugim
    naprawieniu (niestety sprzedawca ma do tego prawo) sytuacja powtorzy sie,
    mozna odstapic od umowy. sprzedawca powinien wtedy zwrocic pieniadze. jezeli
    nie- nalezy zlozyc skarge do Panstwowej Inspekcji Handlu w danym miescie.
    oni skontaktuja sie ze sprezdawca i w imieniu kupujacego postaraja sie
    zalatwic sprawe. duzo zalezy od sprzeadwcy, jezeli nie bedzie "szedla na
    reke" moze sie to skonczyc sprawa w sadzie, ktora nie jest przeciez
    najlepszym wyjsciem. po interwencji PIH najlepiej wiec zgodzic sie na
    postawione warunki.
    od rocznego terminu wynikajacego z art 568 par1 nalezy odliczyc czas, przez
    jaki buty byly w reklamacji u sprzedawcy.

    art 560 paragraf 1: jezeli rzecz sprzedana ma wady, kupujacy moze od umowy
    odstapic albo zadac obnizenia ceny. Jednakze kupujacy nie moze od umowy
    odstapic, jezeli sprzedawca niezwlocznie wymienie rzecz wadliwa na recz
    wolna od wad albo niezwlocznie wady usunie. Ograniczenie to NIE MA
    zastosowania, jezeli rzecz byla juz wymieniona przez sprzedawce lub
    naprawiana, chyba ze wady sa nieistotne.

    art 568 par1: Uprawnienia z tytulu rekojmi za wady fizyczne wygasaja po
    uplywie roku ..
    par3: Zarzut z tytulu rekojmi moze byc podniesiony takze po uplywie
    powyzszych terminow, jezeli przed ich uplywem kupujacy zawiadomil sprzedawce
    o wadzie.

    pozdrawiam.
    mam nadzieje, ze wszystko bedzie ok.
    Kasia

  • 3. Data: 2002-10-27 16:04:05
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    "kate" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > prosze skorzystac z rekojmi na ponizszych zasadach. jezeli po drugim
    > naprawieniu (niestety sprzedawca ma do tego prawo) sytuacja powtorzy sie,
    <ciach>
    uprawnienie o ktorym Pani pisze sluzy po pierwszym naprawieniu

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-10-27 17:49:40
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl> wrote in message
    netia.pl...

    > "kate" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > sklepowy.

    > <ciach>
    > uprawnienie o ktorym Pani pisze sluzy po pierwszym naprawieniu
    >
    > pozdrawiam

    moj blad. wynika to przeciez z art.560. (ach, coz ta grypa robi z
    czlowiekiem)
    kate

  • 5. Data: 2002-10-29 08:33:10
    Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>

    > art.579: kupujacy moze wykonywac uprawnienia z tytulu rekojmi za wady
    > fizyczne, niezaleznie od uprawnien wynikajacych z gwarancji.

    ale: jeśli do załatwienia sprawy postanowi skorzystać z gwarancji, do czasu
    załatwienia sprawy nie może wnosić roszczeń z tytułu rękojmi (tzn.
    jednocześnie dochdzić roszczeń z gwarancji i rękojmi - oddać rzecz do
    naprawy gwarancyjnej i żądać obniżenia ceny)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-10-29 09:14:04
    Od: p...@p...onet.pl

    o gwarancji czyli umowie pomiedzy kupujacym a gwarantem - mowic bedziemy jesli
    bedzie ona potwierdzona pismem i podpisana - w przypadku butow ogolna wykladnia
    zmierza w kierunku iz na obuwie nie udziela sie gwarancji, wiec w kazdym
    przypadku mowimy o rekojmi.

    Co do naprawy sklep nie moze tego uczynic chyba ze klient ta to przystaje.

    Dominik
    gg4213716 jesli beda pytania

  • 7. Data: 2002-10-29 14:06:30
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > od rocznego terminu wynikajacego z art 568 par1 nalezy odliczyc czas,
    przez
    > jaki buty byly w reklamacji u sprzedawcy.

    Nie jest to prawda. Rękojmia pom upływie roku (lub 3 jeżeli chodzi o wday
    budynku) wygasa. Bieg terminu rękojmi nie ulega przedłużeniu o okres, w
    jakim towar przebywał u sprzedawcy w ramach reklamacji. SN próbował stosować
    zasady współżycia społecznego (art. 5 k.c.) do zniwelowania skutów upływu
    terminu rękojmi, ale orzeczenie to zostało zasadniczo skrytykowane przez
    doktrynę, jako niezgodne z prawem. Termin rekojmi jest bowiem prekluzyjnym.
    Po jego upływie uprawnienia wygasają, tak jakoby ich nigdy nie było.

    pzdr

    marek

  • 8. Data: 2002-10-31 00:07:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002, lidmar wrote:
    [...]
    >+ Rękojmia pom upływie roku

    WKF: "ustawowa" - AFAIK nie ma zakazu ustalenia np. 2-letniej
    rękojmi (Art. 558. § 1 KC).

    Pozdrowienia, Gotfryd