    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja butów- niby proste a jednak nie :(((
    Date: Mon, 06 Dec 2004 17:28:35 +0100
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.251

    kukua wrote:
    > poprostu skłądam wniosek do takiego sadu konsumenta przeciwko
    > jakiemus producentowi. nie bardzo rozumiem dlaczego sprzedawca
    > musi sie zgodzic? kam, mogłąbys mi pomóc?

    Bo to sąd _polubowny_, a więc taki, który muszą wybrać i zgodzić się na
    niego obie strony. Przymus brania udziału w procesie jest tylko przed
    sądem państwowym (powszechnym).
    W polubownych sądach konsumenckich przy IH procedura wygląda tak, że
    konsument składa wniosek, a sąd wysyła wezwanie do przedsiębiorcy. Jeśli
    ten (w jakimś terminie) się zgodzi - sąd rozpoznaje sprawę, jeśli nie -
    zwraca wniosek.

    > no i jelsi ten sprzedawca sie nei zgodzi - to pozostaje mi co? taki
    > zwykły sad? sprawa cywilna?

    tak

    > hm z tym zgodzeniem sie - nie potrafie zrozumiec dlaczego to
    > potrzebne- przeciez to oczywiste ze zadnemu sprzedawcy to nie na
    > reke,

    Może i nie na rękę, ale ok.60-70% zgadza się. Pamiętaj też, że od wyroku
    sądu polubownego co do zasady nie ma odwołania.

    > bo to dodatkowy klopot jesli ma brac w czyms takim udział a
    > poza tym brak zgody to zawsze szansa ze niezadowolony klient
    > jednak zaniecha 'walki' o swa racje :((

    Tak to wygląda.

    KG