  • 1. Data: 2005-06-03 18:47:26
    Temat: reklama przed oknem
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Witam,

    mam taki problem: mieszkam na 1. pietrze w bloku spoldzielczym przy dosc
    duzej ulicy. z obu stron mojego mieszkania sa sklepy przylegajace do bloku,
    a na ich dachy da sie wyjsc z moich okien. Jakis czas temu spoldzielnia
    wpadla na genialny pomysl poustawiania na tych dachach przeroznych rzeczy:
    i tak jest tam klimatyzator jednego ze sklepow, 2 reklamy srednich
    rozmiarow nalezace do sklepow nad, ktorymi stoja oraz 2 duze reklamy firm
    outdoorowych. Cala ta masa dosc mocno ogranicza mi widocznosc z okien oraz
    swieci dosc silnym switlem wieczorami (nie wspominajac o niezbyt cichym
    klimatyzatroze), a takze obniza wartosc mieszkania (mieszkanie nie jest
    wlasnosciowe, tylko spoldzielcze, ale wartosc tak czy siak obniza). Na
    pisma do spoldzielni zwracajace uwage na fakt, iz taki stan rzeczy mi nie
    odpowiada otrzymalem odpowiedz, ze spoldzielnia podpisala umowy z
    najemcami, a oni maja prawo ustawiac sobie cos na dachu, spoldzielnia
    bierze za to pieniadze i sie nie wycofa z kontraktu.

    Jak z tym walczyc? Gdzie szukac przepisu, ktory nie pozwala spoldzielni
    zastawiac moich okien?

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 2. Data: 2005-06-03 19:01:09
    Temat: Re: reklama przed oknem
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Dąbrowski napisał(a):

    > Jak z tym walczyc? Gdzie szukac przepisu, ktory nie pozwala spoldzielni
    > zastawiac moich okien?

    To jakby nie patrzeć są jednak okna spółdzielni.
    Ale zapewne jesteś członkiem spółdzielni i jako członek spółdzielni masz
    prawo do połowywania zarządu. Zmienić zarząd na ten o innych poglądach
    na te reklamy.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-06-03 19:02:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    W wypadku klimatyzacji trzeba by było sprawdzić poziom hałasu. Zajmuje
    się tym ochrona środowiska w Urzędzie Miasta, wiec tam zapytaj.

    Co do reklam, to obowiązuje tu prawo budowlane. Zajdź do Powiatowego
    Inspektora Nadzoru Budowlanego i zapytaj. Najlepiej przynosząc zdjęcia,
    to powiedzą Ci od ręki czy się da coś z tym zrobić. Co do zasady nie
    można nikomu okien zastawiać.

  • 4. Data: 2005-06-03 19:20:20
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2005 21:02:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Co do zasady nie można nikomu okien zastawiać.

    a ta zasada jest gdzies na pismie w prawie wyrazona, czy tylko tak
    zwyczajowo sie przyjmuje, tzn jakies "dobre obyczaje", czy podobne terminy
    prawnicze, nie znam sie zbyt dobrze na tym?

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2005-06-03 19:33:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Dąbrowski wrote:

    > a ta zasada jest gdzies na pismie w prawie wyrazona, czy tylko tak
    > zwyczajowo sie przyjmuje, tzn jakies "dobre obyczaje", czy podobne terminy
    > prawnicze, nie znam sie zbyt dobrze na tym?

    bardziej w prawie budowlanym.

  • 6. Data: 2005-06-03 20:03:11
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2005 14:33:06 -0500, witek napisał(a):

    > bardziej w prawie budowlanym.

    szperalem. ustawa prawo budowlane jest zbyt ogolna. mysle, ze raczej jakies
    rozporzadzenie, ale nie bardzo wiem czego i gdzie szukac

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 7. Data: 2005-06-03 20:25:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Dąbrowski wrote:

    > szperalem. ustawa prawo budowlane jest zbyt ogolna. mysle, ze raczej jakies
    > rozporzadzenie, ale nie bardzo wiem czego i gdzie szukac

    nadzór budowlany będzie wiedział.

  • 8. Data: 2005-06-03 20:48:16
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2005 15:25:40 -0500, witek napisał(a):

    > nadzór budowlany będzie wiedział.

    poki co znalazlem:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20020750690&type=2&name=ATTR2Z85