    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rejestracja i nieoplacona 2 rata OC [długie, bo musiałem proste rzeczy
    tłumaczyć]
    Date: Wed, 16 May 2007 20:54:31 +0200

    W wiadomości news:slrnf4lu3e.3gv.ArtGola@wp.pl Artur Golański
    <A...@w...net.pl> pisze:

    > Ja nie pisałem o wykrzyknikach, ani o tym, ze nie wiesz co to jest, a
    > tym bardziej nic nt. szkoly. Stwierdzam jedynie, że wg obowiazujących
    > zasad krzyczałbym, jeśli pisałbym z dużej litery. Tego nie zrobiłem,
    > więc znów okazało się, ze napisałeś nieprawdę ;-/
    Brak logiki i sensu. Wersaliki są w necie oznaką krzyku zgodnie z czysto
    zwyczajowym prawem zawanym potocznie nietykietą. Nie pisałem zresztą, że
    jest inaczej.
    Natomiast znak wykrzyknika ma w alfbecie łacińskim od dawna ustalone
    znaczenie. Zaś w języku polskim etymologia terminu chyba mało komu
    pozostawia jakiekolwiek wątpliwości.

    > Jednak nie wolno pisać solidarnie zgodnie z ustawą skoro w niej nie ma
    > takiego przepisu.
    Sprawdzę.

    > Jasne :-D Przejmujesz prawa, ale o ustawowych obowiązkach zapominasz.
    > Logiczne dla ciebie jest to, że sprzedający opłacił II składkę i ty z
    > niej korzystasz np. przez kolejne 5 m-cy, ale już nielogiczne i
    > niesprawiedliwe to, że ty masz zapłacic za 1 miesiąc zaległej składki.
    > Tylko pogratulować logiki.
    Pogratuluj raczej sobie, chociaż nie wiem czego.
    Po prostu się nie znasz na kwestii, w której głos zabierasz.
    Niegdyś sprzedający po sprzedaży pojazdu nie przekazywał nabywcy polisy OC
    (choć ochrona nowego właściciela obejmowała, jeśli dobrze pamiętam, 2 tyg.),
    ale mógł otrzymać od swojego TU zwrot niewykorzystanej części kwoty
    ubezpieczenia (znowu - o ile dobrze pamiętam - jeśli nie było z tego
    ubezpieczenia wypłaty odszkodowania).
    Obecnie sprzedający może wliczyć niewykorzystaną część składki w cenę
    pojazdu, jako element z nim związany. Jest to jego sprawa - ja nabywając
    ubezpieczony pojazd za ubezpieczenie zapłaciłem kupując go.

    > BTW: a może jest tak, że "widziały gały co brały" (tu: kupowały) i
    > należało zainteresować się w momencie kupna czy umowa w ogóle była
    > zawarta, do kiedy obowiązuje i czy opłacono raty?
    Tak nie było. Opiszę ci bo gubisz się w domysłach i w piętkę gonisz.
    Auto kupiłem w komisie jako pochodzące z windykacji. Otrzymałem polisę
    opiewającą na okres 12 m-cy. Zdecydowałem się wykorzystać do końca. Jednak -
    jak pisałem - PZU jest jednym z najgorszych ubezpieczycieli, więc pod koniec
    okresu udałem się do najbliższej ekspozytury z zamiarem wypowiedzenia (jak
    może wiesz, jeśli nie zrobiłbym tego na co najmniej dzień przed upływem, to
    umowa automatycznie by się przedłużyła). Dopiero przy tej operacji okazało
    się, że poprzedni właściciel płacił w ratach i zapłacił tylko pierwszą.
    Oszust z okienka w PZU twierdził początkowo, że nie mogę wymówić jeśli nie
    zapłacę najpierw 2 raty. Oczywiście odmówiłem, kazałem wezwać zwierzchnika i
    złożyłem dwie rzeczy: skargę na durnia i wypowiedzenie ubezpieczenia. W
    jakiś czas po tych faktach otrzymałem pismo z PZU upominające się o całość 2
    raty. Resztę znasz - po zasięgnięciu porady znającego się na rzeczy prawnika
    stanęło na zapłaceniu za proporcjonalnie wykorzystany okres. I tyle.

    > Nie jedynie stwierdzam w oparciu o to co napisałeś, że nie przeczytałeś
    > jego treści.
    Prorocy też zawsze stwierdzali i najczęście w oparciu. Większości nie
    wychodziło...

    > A może było tak, że zadowolili się tym co zaproponowałeś (bez biegania
    > po sądach) i wystąpili z pozostałym żądaniem do zbywcy, a ten zaległości
    > uregulował?
    Twierdzili, że wystąpią, czy zrobili tak - nie wiem. Jeśli zrobili, to nie
    wiem czy skutecznie, jakoś do mnie juz nie pisali potem, może mnie
    znielubili.

    > A racje swoje na przyszłość udowadniej w oparciu o istniejące prawo, a
    > nie o precedens, który twoi sie przytrafił.
    Wolę jednak zaistniałe fakty niż twoje interpretacje i domysły - to chyba
    oczywiste.

    --
    Jotte