    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 18 Jul 2013 11:07:50 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: rabunek

    On Wed, 17 Jul 2013, Piotrek wrote:

    > Ale były już "ciekawe" wyroki SN związane na przykład prawami nabytymi do
    > emerytur ze składek *nie* ograniczonych do 250%

    Hm... dlaczego "ale", skoro wychodzi tak właśnie jak wyżej?

    > Tak więc prawo nabyte, prawem nabytym ale racja musi być po naszej stronie
    > ;-) Zwłaszcza kiedy budżet pusty ;-)
    >
    > Hint: uzasadnienie do II UK 9/07

    Ale to właśnie potwierdza tezę którą opisałem: "prawa nabyte" nabywa
    się w momencie otrzymania zgodnej z prawem na moment obowiazywania
    decyzji o wymiarze emerytury, a nie z okazji płacenia składek.

    Wszystko gra - spokojnie można wprowadzić "model niderlandzki"
    z przysługiwaniem wszystkim przechodzącym od przyszłego roku
    na emeryturę jedynie minimalnego świadczenia.
    Ba, można orzec, że wpłacone dotą składki ZUS nie uprawniają
    DO NICZEGO. Zero, null, nil, co tam kto woli, każdy dobiera
    sobie poziom nicości ;>

    pzdr, Gotfryd