  • Data: 2013-07-18 11:03:33
    Temat: Re: rabunek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Jul 2013, 8...@1...202827.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news

    > Tobie pożyczy, ale wpłaci na moje konto,

    Nie, tak daleko nie komplikowałem :)

    > No kto będzie miał 1000? ;P

    Akurat to nie przesądza o własności tych 1000zł :)
    1000zł będziesz miał Ty, ale ich właścicielem będzie
    hiki, bo je pożyczył, i to jeszcze z zastrzeżeniem
    że umowa tak przewiduje (inaczej po prostu ciągle nie
    pożyczyłem mu tych pienięzy i tyle).

    Jak dasz je np. w depozyt, to depozytariusz nie
    jest ich właścicielem, a jedynie posiadaczem.
    Jak nimi rozporządzi to może zarobić zarówno wyrok
    karny (jak za kradzież) a i US o podatek może się
    upomnieć (od kradzionych podatek się nie należy,
    ale od "rozporządzonych jak przy pożyczce" tak,
    tylko nie chce mi się w ustawie sprawdzać kogo
    będą ścigać).

    Ale pieniądze "emerytalne" nie są deponowane, o ile wiem,
    ani te w ZUS ani te w OFE.
    OFE "dostają je celem inwestowania", tak w pierwszym
    przybliżeniu. Zgadza się?

    pzdr, Gotfryd