  • 11. Data: 2004-05-13 11:17:38
    Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Marcin Debowski napisał(a):

    > Możesz zacytować to konkretnie z czego ta dowolność wynika?

    Niekonkretne pytanie. Mam sie domyslac o co chodzi???
    Czy chodzi o to, ze klient ma bodajze 30 dni od zauwazenia wady
    na zlozenie reklamacji?
    Czy moze o to, ze ma mozliwosc skorzystania z ustawy, a nie z
    gwarancji w dowolnym momencie w przypadku stwierdzenia wady, z
    zachowaniem owego terminu w powyzszym pytaniu. Uzylem skrotu
    myslowego - chodzilo mi wlasnie o to zagadnienie.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 12. Data: 2004-05-13 11:37:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    > Niekonkretne pytanie. Mam sie domyslac o co chodzi???

    Nie, juz nie trzeba.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-05-13 12:02:51
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Moja żona miała lepszą akcję bo kupiła buty - przechodziła prawie cały
    sezon - potem się rozpieprzyły i jej zwrócili kasę ... za pół roku kupi
    sobie inny model i oczywiście w tym samym sklepie :-)

  • 14. Data: 2004-05-13 14:05:49
    Od: "Kopajt ;-\)" <k...@l...onet.pl>

    @dams wrote:
    > Moja żona miała lepszą akcję bo kupiła buty - przechodziła prawie cały
    > sezon - potem się rozpieprzyły i jej zwrócili kasę ... za pół roku
    > kupi sobie inny model i oczywiście w tym samym sklepie :-)

    hehe - ja tak robie juz od ponad dwoch lat - wydalem kiedys 249 zl na
    "obuwie zimowe" i tak srednio co pol roku sie psuly, sklep nie chcial
    oddac kasy, tylko wymienial na inne buty, "bo tamtych to juz nie
    produkujemy"
    Biorac pod uwage, ze zmienialem juz 5 razy buty - wychodzi mnie bardzo
    tanio :-)

    --
    __|__
    ---o-(_)-o--- Pozdrówka for @ll - KOPAJT

  • 15. Data: 2004-05-13 14:45:53
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Hanna wrote:

    > zwrotu pienmiędzy można się domagać, ale sprzedawca nie musi tego
    > żądania spełnić, wystarczy że naprawi te nieszczesne buty, gdy dojdzie
    > do reklamacji po raz II można skutecznie domagać się zwrotu ceny

    A zauważyłaś że od 1 stycznia 2003 roku w sprzedaży konsumenckiej nie
    obowiązuje rękojmia?

    KG

  • 16. Data: 2004-05-13 14:47:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Marcin Debowski wrote:
    > Nie ma. Sprzedawca pewnikiem powoła się na:
    >
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    > żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy miana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    Pytanie czy wykaże że jest niemożliwa albo nadmierne koszty...

    KG

  • 17. Data: 2004-05-13 23:08:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c801o7$pav$2@news.onet.pl>, kam wrote:

    > Pytanie czy wykaże że jest niemożliwa albo nadmierne koszty...

    No jeśli nie kłamał to w razie czego powinno wystarczyć pismo od
    producenta, że ten konkretny model jest już nieprodukowany.

    --
    Marcin