  • 1. Data: 2005-12-01 11:15:46
    Temat: pytanko
    Od: majka <m...@w...pl>

    Cześć wszystkim !

    Ja i moja koleżanka b. lubimy serial MagdaM i postanowiłyśmy zostać
    adwokatkami. Wiemy, że najpierw trzeba iść na prawo a potem trzeba robić
    aplikację ? Ale co to dokładnie jest, gdzie i jak się to robi ? Czy to w
    jakieś kancelarii ? Czy to się robi tylko w Warszawie ?

    Pozdrawiam.

    Majka

  • 2. Data: 2005-12-01 11:28:43
    Temat: Re: pytanko
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    majka napisał(a):

    > Ja i moja koleżanka b. lubimy serial MagdaM i postanowiłyśmy zostać
    > adwokatkami.

    Piękna motywacja ...
    Najpierw trzeba skończyć gimnazjum.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-12-01 11:32:02
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > aplikację ? Ale co to dokładnie jest, gdzie i jak się to robi ? Czy to w
    > jakieś kancelarii ? Czy to się robi tylko w Warszawie ?

    Az sie zastanawialam czy sobie jaj nie robisz... Ale wykaze sie dobra wola i
    przyjme ze nie ;-)

    prawo mozna studiowac na bardzo wielu uniwersytetaqch w Polsce. Po obronie pracy
    magisterskiej mozna dac sobie spokoj z dalsza nauka albo wybrac zawod radcy
    prawnego, adwokata, sedziego, prokuratora, notariusza, doradcy podatkowego,
    referendarza prawnego lub komornika. W kazdym z tych przypadkow trzeba po
    magisterce zdac egzamin na aplikacje i sie na nia dostac a nastepnie ja skonczyc
    (trwa to roznie w zaleznosci od zawodu - przewaznie 2-3 lata). Po skonczeniu
    aplikacji trzeba jeszcze zdac tzw. egzamin zawodowy. Aplikacje organizowane są w
    kazdym województwie, przewaznie nawet w kilku miejscach (to tez zalezy o ktorym
    zawodzie mowimy). Aplikacje panstwowe (sedzia, prokurator) sa darmowe, a
    samorzadowe (adwokat, radca, notariusz) platne. Na aplikacji masz zarowno
    zajecia teoretyczne (wyklady) i egzaminy/ kolokwia, jak i zajecia praktyczne
    (praktyki w sadzie, prokuraturze itd.

    Czyli jezeli zalozymy, ze dostaniecie sie na prawo zaraz po maturze i i dalej
    tez nie spotka Was zaden przestoj (strata roku) to po 5 latach jestescie mgr
    prawa, po kolejnych np. 2.5 - konczycie aplikacje radcowska i jeszcze musicie
    wtedy znalezc prace - co okazuje sie nie byc takie proste. Nawet jak skonczycie
    aplikacje panstwowa, np. sedziowska, nie macie absolutnie zadnej gwarancji pracy
    w zawodzie - rok rocznie aplikacje taka konczy lekko liczac kilkaset osob a
    etatow w sadach np. na ten rok bylo... 70.

    Powodzenia.

  • 4. Data: 2005-12-01 12:59:18
    Od: "ubisses" <v...@i...pl>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w zawodzie - rok rocznie aplikacje taka konczy lekko liczac kilkaset osob
    > etatow w sadach np. na ten rok bylo... 70.

    No i należy dodać, iz praca adwokata nie wygląda jak w serialu, nie jest tak
    łatwo, miło i przyjemnie. A praca sędziego to w Polsce katorga.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2005-12-01 13:15:36
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć wszystkim !
    >
    > Ja i moja koleżanka b. lubimy serial MagdaM i postanowiłyśmy zostać
    > adwokatkami.

    Buahaha. Czyścisz mi monitor!

    Jakby pani Magda M. była prawdziwym adwokatem to by zdechła z głodu
    uganiając się z chłopami zamiast pracować po 20h na dobę. :P

  • 6. Data: 2005-12-01 13:18:48
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Najpierw trzeba skończyć gimnazjum.

    No weź jej nie dołuj. ;)

  • 7. Data: 2005-12-01 13:24:11
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 1 grudzień 2005 autorstwa *T* wyjaśniam co
    następuje:

    > Nawet jak skonczycie
    > aplikacje panstwowa, np. sedziowska, nie macie absolutnie zadnej gwarancji pracy

    Zważywszy, że pytająca jest niepełnoletnia i całe życie przed nią, za owe
    10 lat może sie wszystko zdarzyć...
    ... np. pojawi się jakiś nowy trendowy serial w TVN! ;-}

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 8. Data: 2005-12-01 13:59:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Jakby pani Magda M. była prawdziwym adwokatem to by zdechła z głodu
    > uganiając się z chłopami zamiast pracować po 20h na dobę. :P

    Prawda. :D:D:D

  • 9. Data: 2005-12-01 14:08:51
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jakby pani Magda M. była prawdziwym adwokatem to by zdechła z głodu
    > uganiając się z chłopami zamiast pracować po 20h na dobę. :P

    a z panami to tak zawsze - zarzekaja sie, ze seriali nie ogladaja, ale
    zawsze sa w temacie:)

  • 10. Data: 2005-12-01 14:37:12
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a z panami to tak zawsze - zarzekaja sie, ze seriali nie ogladaja, ale
    > zawsze sa w temacie:)

    Obejrzałem "aż" jeden odcinek i to nie w całości, bo wymiękłem przed drugą
    przerwą reklamową. W każdym razie scenarzystom gratuluję twórczego
    podejścia do tematu pracy prawnika w Polsce. :)))