    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przymus posiadania dowodu
    Date: Tue, 02 Dec 2008 23:44:16 +0100

    armar pisze:

    > A nie chodzi o dokument potwierdzający tożsamość?
    > Policjanci na paszport nie grymaszą, a na lotnisku
    > to nawet tylko o paszport proszą (tu i tam).

    > List polecony może odebrać inny, spokrewniony domownik.
    > Nawet nie musi się tak samo nazywać. Sprawdzone. :)

    Pod warunkiem, że nie jest to list "specjalny" z sądu, czy też innej
    prokuratury. Wtedy listonosz może zostawić list każdemu dorosłemu
    domownikowi, natomiast po awizacji list może odebrać wyłącznie adresat.

    > Mając awizo można każdy polecony na poczcie odebrać
    > posługując się "dokumentem potwierdzającym tożsamość".
    > Nie mogą na poczcie odmówić wydania przesyłki osobie
    > posiadającej paszport.

    Odebrać za kogoś można przez osobę zameldowaną pod adresem, na który
    list dotarł, zatem paszport nie uprawnia do tego, bo nie ma adresu. Na
    paszport może odebrać list sam zainteresowany, bo wtedy sprawdza się
    tylko imię i nazwisko.

    Szczerze wątpię...

    --
    Liwiusz