    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przyjęcie, zaksięgowanie faktury i odmowa jej zapłaty
    Date: Sun, 17 Mar 2013 22:12:24 +0100
    <ki4ivm$5p0$4@node1.news.atman.pl> <ki4jfm$6tq$2@node1.news.atman.pl>
    <ki4sbv$ft7$2@node1.news.atman.pl> <ki51jb$ls9$2@node2.news.atman.pl>
    <ki52hh$mqf$2@node2.news.atman.pl> <ki5328$n56$1@node1.news.atman.pl>
    <ki59ns$uuq$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A skłamali? On powiedział że oni powiedzieli.

    Ano. A jak jemu powiedzieli, ze jest inaczej niz jest, to sklamali. CBDU.

    > Dlaczego w papierach? Może się niewyraźnie przedstawił.

    Moze.

    > Wiesz, zasadniczo grożenie spowodowaniem postępowania karno-skarbowego
    > to groźba bezprawna, więc ostrożnie.

    Nikt nikomu nie grozi. Po prostu stwierdzam fakt - jak w firmie w
    papierach jest burdel, to jedynie US sie cieszy.

    > Napisz to jeszcze raz, staranniej. W szczególności zastanawia mnie to
    > dziwne słowo "drzay".

    drąży ;)

    > Ustalenia są na etapie zawierania umowy.

    Nawet po zawarciu umowy. W umowie moze byc "...oraz szczegolowe wytyczne
    ustalane telefonicznie lub droga mailowa"

    > Jeśli do mnie przychodzi faktura która wg mnie jest bezzasadna to moje
    > milczenie (o ile umowa nie stanowi inaczej) nie oznacza akceptacji
    > rzekomo dostarczonego towaru.

    A jak towar lezy u Ciebie? MAsz towar, ciezko mowic, ze jesr rzekomo
    dostarczony.

    PRaca zostala wykonana, faktura zostala dostarczona.

    > Patrz mój przykład z operatorem telekomunikacyjnym: umowy (już) nie ma,
    > usługa jest fizycznie odcięta, faktury przychodzą - faktury lądują w
    > piecu. Nie mój problem, że VAT będą musieli odprowadzić. Mogą przysłać
    > korektę albo się sądzić. Przegrają.

    Ale to inna sytuacja:
    - nie ma umowy
    - nie swiadcza uslug
    - przysylaja faktury

    A u nas bylo:
    - jest umowa
    - dostarczono usluge/towar
    - dostarczono fakture na podstawie umowy za wykonana usluge