    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przestepstwo komputerowe?
    Date: Sun, 16 Feb 2003 22:24:43 +0100

    In article <032501c2d356$a8e87510$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:

    > Natomiast t?umaczenie o anonimowych osobach z sieci udost?pniaj?cych Ci
    > hasla, hmmmm
    > ja Ci nie uwierzy?em, mo?e S?d da si? przekonaae, ale nie liczy?bym na to.

    Ja nie wiem skac u Ciebie takie rozumowanie, ale abstrahujac od osoby
    "rad"a i szczegolow jego zeznan, to mnie by bylo duzo latwiej uwierzyc
    ze ktos mu te hasla dal na ICQ, niz w to ze on sie gdzies wlamal i je
    komus wykradl. Skad niby mial je wykrasc?

    Z Dialogu? Maja chyba w koncu jakies logi? Niech pokaza, wysledza kto,
    gdzie i kiedy rzekomo im sie wlamal. Byly jakiekolwiek wlamania do
    systemu? Maja chyba jakiegos administratora sieciowego ktory to
    obserwuje? A moze maja tylko prawnika i sadza ze administrator im nie
    potrzebny? Czy Dialog zglaszal jakiekolwiek wlamanie do swojego
    systemu?

    Od tych 20 osob? Moze przeszedl przez sciane i stal sie niewidocznym i
    podpatrzyl im hasla przez ramie? :)))

    OK, mogl im wyslac wirusa ktory oni nieopatrznie odpalili a ten wirus
    wzial im plik z haslem logujacym do PPP i wyslal do "rad"a. To jedyny
    prawdopodobny scenariusz wykradzenia hasel.

    Niech dadza swoje komputery do ekspertyzy jak chca to udowodnic.

    "Przykro mi", ale to ze "rad" mial te hasla i ich uzywal nie jest
    zadnym dowodem na to ze je wykradl i ze te osoby same nie daly mu tych
    hasel a teraz go wrabiaja.

    A w ogole to cala sprawa dotyczy jedynie tych 2 osob ktore nie mialy
    ryczaltu i przez to naliczylo im oplaty. Bo w pozostalych 18
    przypadkach nie zaszlo zadne "uruchomienie impulsow na czyis koszt" bo
    osoby te mialy ryczalt i jest bardzo prawdopodobne ze same daly te
    hasla bo i tak ich to nic nie kosztowalo, a zdobylyby sobie sympatie
    kolesia. Sam sobie wyborazam ze moglbym spoko takie swoje hasla dac
    gdyby mnie to nic nie kosztowalo. Zreszta "rad" pisal ze te 18 osob
    nie wnosilo zarzutow, czemu sie nie dziwnie, tylko te nieszczesne 2
    bez ryczaltu.

    Tu czekam na wyjasnienie czy rzeczywiscie ta usluga jest taka ze jesli
    ktos ma hasla "bez ryczaltu" to moize tez dzwonic na numerek ktory na
    rachunek linii z ktorej dzwoni nic nie nalicza a nalicza za to temu
    kto zamowil hasla.

    Jedna osoba tu zaprzeczala jakoby ta usluga tak dzialala, a i mnie
    wydaje sie to malo prawdopodobne. Bez pewnosic jak to dziala, nie ma
    sensu dalej rozwazac tej sprawy.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl