eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprzepisanie majatku przez jednego rodzica a roszczenia do majatku rodzica drugiego › Re: przepisanie majatku przez jednego rodzica a roszczenia do majatku rodzica drugiego
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisanie majatku przez jednego rodzica a roszczenia do majatku
    rodzica drugiego
    Date: Tue, 31 Jan 2006 11:55:26 -0600

    yig wrote:
    > Witam,
    >
    > Zalozmy ze na krotki czas przed podzialem majatku wspolnego rodzicow jeden z
    > malzonkow przepisze jego czesc, np. mieszkanie wlasnosciowe w bloku na
    > pelnoletniego syna (ksiegach wieczystych byl on dotychczas jedynym
    > wlascicielem, natomiast po operacji przepisania syn jest jedynym
    > wlascicielem zapisanym w ksiedze wieczystej). Druga strona w tych
    > okolicznosciach zada polowy, lecz juz bezposrednio od syna jako prawowitej
    > wlasnosci. Moje pytanie:
    >
    > Czy strona zadajaca zwrotu polowy mienia ma szanse na wygrana z synem?

> [...]

    Moment.
    Jeśli mieszkanie było majątkiem wspólnym, to w jaki sposób jeden z
    rodziców mógł przepisać całe mieszkanie na kogoś innego sam?
    Jeżeli w księgach wieczystych rodzic figuruje jako jedyny właściciel, to
    albo nie jest to majątek wspólny i wówczas drugiemu rodzicowi nic do
    niego, albo coś nie tak z księgami wieczystymi i drugi rodzic powinien
    się tym zainteresować zawczasu.

    Jeżeli już jest po fakcie, to drugi rodzic niczego żądać nie może, bo w
    księgach wieczystych nigdy nie figurował jako właściciel.
    Albo niech się zabierze za prostowanie ksiąg wieczystych.
    Ale tak głęboko na księgach wieczystych to ja się nie znam.
    Nie wiem na ile może coś zdziałać po fakcie.