    From: "Staszek Alcatraz" <m...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przemytnicy z WNP
    Date: Sat, 11 Feb 2006 13:50:35 +0100

    > Jak wiadomo mnóstwo ludzi trudni się przemytem spirytusu i papierosów z
    > Białorusi, Ukrainy i Rosji. Nie wszystkich celnicy wyłapują, jednak
    > dziwi mnie dlaczego przeszukują tylko na granicy, a np nie dadzą im
    > spokoju i nie sprawdzają wszystkich na dworcu w Warszawie, przecież z
    > tego co wiem od pewnego czasu służby celne mogą kontrolować na terenie
    > całego kraju, a nie tylko na granicach?

    sprostowanie:
    1) skad ten pomysl na WNP? jesli juz to z bialorusi/ukrainy, nie wiem jak
    to wyglada na przejsciu z Kaliningradem, ale nie sadze zeby bylo choc
    promilem tego co dzieje sie na przejsciach pozostalych. tak czy siak co ma
    WNP na przyklad do Ukrainy ???
    2) polowa przemytnikow to polacy, tez nalezymy do WNP ?
    3) nie dadza im spokoju na przejsciu bo czesc towaru wysiada juz na
    przejsciu i zostaje odsprzedane tym ktorzy wiaza go dalej w kraj (np
    polakim, studentom z warszzawy idt... )
    4) tak naprawde to niewiele komu zalezy na tym zeby tych ludzi wylapywac.
    sa to biedni ludzie z obu stron granicy, a celnicy nie maja czasu na
    prawdziwa kontrabande w TIRach. tak naprawde na ich wylapywaniu zalezy
    tylko dziennikarzom z TVN - smiech na sali.