  • 1. Data: 2009-12-21 08:58:03
    Temat: przekształcenie spółdzielczego prawa lokatorskiego w odrębną własność - co oprócz aktu ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Witam , krótkie pytanie z krótkim zarysem sytuacji.

    Lokal spółdzielczy (Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu).
    Doprowadzono do podpisania aktu notarialnego z spółdzielnią.
    Podpisano w/w akt przed "notariuszem spółdzielni". Cena była ok,
    terminy ok więc nie było potrzeby bić się o "własnego
    notariusza". W akcie notarialnym wzmianka o tym, że notariusz
    załatwia wszelkie kwity związane z założeniem KW. No i fajnie.

    Pytanie: jakie aktualnie obowiązki ciążą na właścicielu ? To, że
    czynsz nadal płaci się do spółdzielni - to wiem - ktoś tym
    bajzlem musi zarządzać. Spółdzielnia radzi sobie w miarę ok. Co
    jednak trzeba jeszcze zrobić ? Kolebocze mi się po głowie
    "podatek gruntowy". Jeśli tak - jak i gdzie to to się załatwia i
    jaki jest termin urzędowy do poczynienia czynności (jakich)?

    Z góry dzięki za odpowiedź od osób, które obeznane są w w/w temacie.

    Pozdrawiam.
    6008

  • 2. Data: 2009-12-21 09:13:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Kolebocze mi się po głowie "podatek gruntowy". Jeśli tak - jak
    > i gdzie to to się załatwia i jaki jest termin urzędowy do poczynienia
    > czynności (jakich)?

    Dobrze kolebocze

    podatek od nieruchomości to się nazywa
    Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

    14 dni na zgłoszenie od dnia podpisania aktu
    w urzędzie gminy tudziez urzedzie miasta
    Dadzą druczek do wypełnienia. I tak bez pomocy spółdzielni się zgubisz w
    jego wypełnianiu.
    Będzie naliczony od miesiaca nastepujacego po miesiacu w którym był
    podpisany akt
    płatny kwartalnie 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada

  • 3. Data: 2009-12-21 09:18:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2009-12-21 10:13, witek pisze:

    > Dobrze kolebocze
    >
    > podatek od nieruchomości to się nazywa
    > Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

    To jeszcze pytanko. Dam radę to zrobić "zdalnie" ? Czy niestety
    obecność na miejscu w miejscowym urzędzie osobiście jest konieczna ?

    Dzięki za info !

    6008

  • 4. Data: 2009-12-21 09:27:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > To jeszcze pytanko. Dam radę to zrobić "zdalnie" ? Czy niestety obecność
    > na miejscu w miejscowym urzędzie osobiście jest konieczna ?

    Zapomnij.

    To znaczy, na przeszkodzie nic nie stoi o ile zmusisz jakąś panią do
    wysłania ci druczka, a potem dopilnujesz, żeby jak już do nich dojdzie
    pocztą wylądował na odpowiednim biurku. I wszystko w 14 dni.

    Bardziej bym uderzył nie do urzędu miasta a do spółdzielni
    mieszkaniowej, bo pewnie niejden sie do nich przekolebał w poszukiwaniu
    pomocy jak to ustrojstwo wypełnić. Zapewne się zaopatrzyli w duczki w
    celu jak najszybszego pozbycia sie kłopotu czyli klienta.

  • 5. Data: 2009-12-21 09:46:15
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2009-12-21 10:27, witek pisze:

    > To znaczy, na przeszkodzie nic nie stoi o ile zmusisz jakąś panią do
    > wysłania ci druczka, a potem dopilnujesz, żeby jak już do nich dojdzie
    > pocztą wylądował na odpowiednim biurku. I wszystko w 14 dni.

    Ehhh ... jestem jedynie 300 km od miejsca zbrodni i najwcześniej
    będę mógł za miesiąc. Pewnie muszę poczytać w w/w ustawie o
    karach za niedotrzymanie terminu ;/
    6008

  • 6. Data: 2009-12-21 15:35:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Ehhh ... jestem jedynie 300 km od miejsca zbrodni i najwcześniej będę
    > mógł za miesiąc. Pewnie muszę poczytać w w/w ustawie o karach za
    > niedotrzymanie terminu ;/

    głowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze druczek jest zestandaryzowany.
    Skocz do najblizszego urzedu i wez jeden, bo czym sprawdz czy to ten sam
    , a nwaet jak nie to wypełnij i wyślij.

  • 7. Data: 2009-12-21 17:15:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2009-12-21 16:35, witek pisze:

    > głowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze druczek jest zestandaryzowany.
    > Skocz do najblizszego urzedu i wez jeden, bo czym sprawdz czy to ten sam
    > , a nwaet jak nie to wypełnij i wyślij.

    Wygląda na to, że tak. Na stronie "tamtego" urzędu miejskiego
    znalazłem wniosek (word), który wygląda mi "standardowo" jak
    każdy pit, pozew etc ... jest w stylu formularzowym IV RP.

    Jednak chyba nie da się tego załatwić "zdalnie" gdyż iż również
    na stronie UM P-ŚL doczytałem się następującej informacji:

    WYMAGANE DOKUMENTY ORAZ MIEJSCE ICH ZŁOŻENIA:

    > 1) Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych - IP wraz z załącznikiem
    ZW.
    > 1) Dowody świadczące o powstaniu albo o wygaśnięciu obowiązku podatkowego np. akt
    notarialny, umowa kupna - sprzedaży itp., lub o zaistnieniu zmian mających wpływ na
    wysokość podatku od nieruchomości.

    Wnioskuję, że urząd wymaga oryginału aktu notarialnego (oryginał
    jak wspomniałem z dala ode mnie, na kompie mam jedynie skan),
    więc i tak dupa zbita ... ale może gdyby złożyć wniosek z kopią
    - to termin chyba zachowany, co najwyżej wezwą mnie o
    uzupełnienie braków formalnych.

    Ciekawym, czy działa to jak w sądzie :)

    6008

  • 8. Data: 2009-12-21 17:20:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Ciekawym, czy działa to jak w sądzie :)

    Oni nie są jeszcze na takim etapie.
    Pani po prostu się wydziera " co mi pan tu jakies ksero przynosi!
    oryginał ma być! następny proszę!"

  • 9. Data: 2009-12-21 17:28:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2009-12-21 18:20, witek pisze:

    > Oni nie są jeszcze na takim etapie.
    > Pani po prostu się wydziera " co mi pan tu jakies ksero przynosi!
    > oryginał ma być! następny proszę!"

    Na kopertę się wydrze czy na znaczek w opisanej przeze mnie
    sytuacji ?

    A inaczej ugryzę temat: Co grozi realnie za przekroczenie terminu ?

    6008

  • 10. Data: 2009-12-21 20:36:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Na kopertę się wydrze czy na znaczek w opisanej przeze mnie sytuacji ?

    takiej sytuacji pewnie nie przewidzieli, kazdy zglasza sie osobiscie i
    osobiscie dostaje opieprz

    > A inaczej ugryzę temat: Co grozi realnie za przekroczenie terminu ?

    tego nie wiem, nie chcialo mi sie czytac ustawy do konca.