    From: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekręty pracodawcy
    Date: Mon, 29 Apr 2002 07:41:03 +0200
    Sender: [vertret mail.onet.pl]@pe158.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Ok, kolego. Widzę, że albo sam jesteś pracodawcą, albo nigdy nie miałeś
    > problemów ze znalezieniem pracy.

    Nie jestem chwilowo pracodawca i tez szukalem, szukam pracy.

    Ale to nie znaczy, że możesz mnie traktować jak cwaniaczka, który tylko kombinuje
    jak podłożyć
    szefowi świnię.

    Tak Cie wlasnie traktuje.

    Rozumiem, > że według Ciebie firma jest w porządku a to ja jestem taki podlec co
    pragnie
    > jej upadku.

    Dokladnie

    > Powiem Ci w takim razie, co mnie skłoniło do napisania tego postu. Gdybym
    > miał taką możliwość to już dawno bym w tej firmie nie pracował.
    Jeśli z niej odejdę zostanę bez środków do życia, ale mam już naprawdę dość
    szykanowania
    > ze strony szefostwa, które traktuje pracowników jak bydło.

    Chlop pańszczyzniany????

    Ostatnio zwolniono mojego kumpla, chyba tylko za to że nie podobał się szefowej (bo
    > żadnego powodu nikt mu nie podał). Gdy spytał się za co został zwolniony
    > dowiedział się że nikt z nim nie będzie dyskutował i jeśli chce dostać
    > pensję za ten miesiąc to niech już lepiej idzie do domu. Oczywiście poszedł,
    > ale czy pensję dostanie nie wiadomo. Bo przecież żadnej umowy nie ma.

    Analfabeta???
    Na pzykladzie kolegi widac, co komunisci narobili w glowach biednym ludziom.
    O tym na jakich warunkach pracodawca moze zatrudnic pracownika decyduje zawsze rynek
    a nie jakis
    kodeks pracy.
    Jak ten kodeks pracy zbyt utrudnia to obydwie strony staraja sie go obejsc.
    Na takie warunki przystal Twoj kolega a teraz chce winic tylko pracodawce

    prosiłem przecież o konstruktywne odpowiedzi

    Bardzo prosze.
    Naucz sie jakiegos rzadkiego fachu (studia, język, itp) z którą to umiejetnoscia
    bedziesz rozrywany
    przez pracodawcow.
    Bedziesz żądał wiecej urlopu niż kodeks pracy przewiduje i Ci gozapisza W UMOWIE!
    Zażądaj "wczasow pod gruszą" i ubezpieczenia na zycie i tez Ci to zapiszą W UMOWIE!
    Słowo honoru!

    Pozdrawiam!