  • Data: 2004-10-21 15:42:02
    Temat: Re: przedawnienie zobowiązania
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 14:34:27 +0200, DaMa naskrobał(a):

    > Czy jesli np. z długu 200 pln w stosunku do jakiejś osoby spłacę np. 2 pln
    > to jest to uznanie roszczenia?
    > (co skutkuje przerwaniem biegu okresu przedawnienia?)
    >
    > A jeśli ta osoba nie występuje z roszczeniem o zwrot tych 200 pln? A ja np.
    > wpłącę jej te 2 pln?

    choćby jeden grosz - jak to pewna osoba twierdzi 'dla jaj'.

    "Uznanie roszczenia w rozumieniu art. 123 § 1 pkt 2 kc zachodzi w każdym
    wypadku wyraźnego oświadczenia woli lub też takiego innego zachowania się
    dłużnika wobec wierzyciela, z którego wynika, że uważa on roszczenie za
    istniejące."

    sygn akt ACr 60/91

    --
    United Devices Cancer Research Project