  • Data: 2010-12-11 13:58:56
    Temat: Re: przedawnienie zachówku - jak zapobiec?
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Raz na 10 lat posłać komornika.

    I bieg przedawnienia się przerywa w tym wypadku?

    > Ale odzywam się z innego powodu - jak to działa, że jednocześnie:
    > - dostał spadek
    > - o który WARTO się ubiegać (bo o zachowek w wysokości kilkuset zł
    > nie robiłbyś awantury)
    > - i "jest bidny".
    > Logic error.

    Pozornie :) Gdy ktoś musi się pozbyć części majątku, to jeszcze bardziej
    absurdalne argumenty wymyśla, żeby tylko tego nie robić albo odsunąć w
    czasie jak najdalej :)
    Poza tym teraz biedny być nie musi, ale wystarczy, że przepisze wszystko na
    dzieci albo zbędzie odziedziczony majątek, przechula kasę i już się stanie
    :) No chyba, że to tak nie działa i wówczas na jego dzieciach będzie ciążył
    obowiązek wypłaty zachowku. Ale nawet jeśli, to i tak pewnie dopiero po
    jego śmierci.
    Trochę teoretyzuję, ale czeka mnie niedługo taka sprawa i mam jakieś tam
    obawy, czy wszystko pójdzie gładko i bez nerwów. Nie od dziś wiadomo, że
    krewni + spadek = wojna domowa i to nawet w najlepszej rodzinie ;-)

    Pozdrawiam
    JW