    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie długu wobec banku
    Date: Thu, 26 Mar 2015 13:16:38 -0500
    <meui64$s5e$1@node2.news.atman.pl> <meumdr$cpc$1@dont-email.me>
    <551308bb$0$8377$65785112@news.neostrada.pl> <meveao$cpc$2@dont-email.me>
    <55137578$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>

    z wrote:

    > Tak przy okazji.
    >
    > Rodzice nie posiadają majątku. Został on przepisany na dzieci kiedy
    > przechodzili na emeryturę.
    > Na 100% wiem jakie kredyty brali i że je spłacili. Im ufam ale nie ufam
    > bankom. Czy w takiej sytuacji dla świętego spokoju należałoby odrzucić
    > spadek? Z tego co pamiętam jest chyba 6 mies.

    to nie jest dobry pomysl (chyba, ze rodzenstwu lub wlasnym dzieciom
    chesz dokopac)
    Odrzucony jest traktowany tak jakbys ty tego spadku nie dozyl, czyli
    odziedziczą go w pierwszej kolejnosci twoje dzieci, a jak ich nie masz
    to rodzenstwo.
    Sam niechcacy mozesz zostac spadkobiercą, jeśli ktos odrzucił spadek i
    padło na ciebie.
    Jesli masz małoletnie dzieci, to zaczniesz sie bujac po sądach
    rodzinnych zeby dzieci tez mogly ten spadek odrzucic.

    Duzo wygodniej (z reguly) jest przyjac spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza i spłacić wierzycieli do wysokosci odziedziczonego spadku.
    Niestety dochodzi koszt sporządzenia inwentarza.

    Mozliwosci są tysiące.

    Jeszcze innym rozwiazaniem jest zrzeczenie sie dziedziczenia.
    Ale to sie robi za zycia spadkodawcy.
    Bierze sie spadkodawce do notariusza spisuje sie umowe, i ma sie
    ewentualny spadek z głowy.