    From: "pablio" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie 10 lat - proszę o źródło
    Date: Mon, 24 May 2004 22:16:45 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@83.238.41.66

    news:503c.000009d2.40b1aa20@newsgate.onet.pl...
    > 1. Cóż jeśli 10 lat to termin przedawnienia, odpada możliwość podniesienia
    tego
    > zarzutu, jednak czy aby ten termin nie wynosił wcześniej 5 lat ?

    rzeczywiście wynosił 5 lat lecz jedynie w sytuacji gdy zus wcześniej nie
    podjął żadnych kroków w celu ściągnięcia należności

    > 2. Osoba która znalazła sięw takiej sytuacji rozważa ewentualnośc
    skierowania
    > wniosku do ZUS wydział egzekucji z prośbą o cofnięcie wniosku o wszczęcie
    > postępowania egzekucyjnego skierowanego do komornika, z uwagi na trudną
    > sytuację materialną.

    z praktyki wiem że jedynie naprawdę uzasadnione przypadki są umarzane
    trudna sytuacja materialna nie wzrusza zusu
    wniosek jednak można zawsze złożyć
    i jakieś dowody np. jakieś pisma z np MOPSu