    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: przebywanie na rondzie
    Date: Wed, 18 Jun 2014 17:44:03 +0200

    In article <53a1ad08$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale w takich wypadkach rysuje się przeważnie przejścia dla pieszych
    > prowadzące z chodników wokół rynku na plac Rynku.
    >
    > Co do zasady, jeśli z oznakowania czy czegoś innego nie wynika, że wysepka
    > na środku ronda jest chodnikiem, to jest to część jezdni. Siedzącego tam
    > człowieka należy traktować, tak jakby siedział na wysepce na środku
    > skrzyżowania (takiej pasami malowanej). Niby też tam pojazdy nie powinny
    > jeździć.
    Na Placu Zbawiciela jest kwietnik. I chodnik.
    To jaka to czesc jezdni? Kwietnik na jezdni? I Tecza?
    A z kolei na placu de Gaulla jest palma.
    Widziales kiedys palme na srodku jezdni?

    > Tłumaczenie, że wjechał na rowerze i sie zatrzymał skutkuje karą za
    > zatrzymanie sie na skrzyżowaniu i parkowanie.
    Ale jak wchodze na wysepke to juz jestem pieszym.

    > Oczywiście da sie wymyślić kilka powodów, dla których pieszy może się
    > znaleźć na wysepce, ale po złośliwości spokojnie należy mu sie mandat /
    > wniosek o ukaranie.

    No wlasnie jako pieszy nie mnoge sie tam dostac.
    A jako rowerzysta i owszem.
    --
    TA