  • 1. Data: 2003-05-19 19:44:40
    Temat: prowizja
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Witam!
    dzis bylem w banku wyplacic swoje pieniazki i od tej operacji zaplacilem

    prowizje. To jest BPH PBK itd... :)
    Czy to normalne? Czy to jest w porzadku? Jak zapytalem pani w kasie skad

    ta prowizja to powiedziala ze od wyplacania pieniedzy jest bankomat.
    Chyba jedynie pozostaje zmienic bank
    Pozdrawiam i z daleka od BPH :)
    rajusan

  • 2. Data: 2003-05-19 21:32:58
    Temat: Re: prowizja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bank BPH PBK od jakiegoś czasu jest normalny inaczej. Prowizja od
    wypłacanych pieniędzy, to sprawa sprzed kilku już lat. Kontrowersyjna, ale w
    sumie jest przynajmniej w tabeli prowizji. Tabele wiszą na gazetce, więc
    każdy może przeczytać.

    Ostatnio wykryłem, że wprowadzają zmiany w regulaminie "tajnymi" okólnikami
    znanymi tylko niektórym. Takim wewnętrznym pismem wprowadzono
    najprawdopodobniej w kwietniu "usługę" bezpieczne transakcje. Dopiero, jak w
    kilka osób zaatakowaliśmy zarząd tego banku i nacisnęliśmy odcisk komuś
    bardzo wysoko (mniejsza o to komu), to nagle trzy dni temu poinformowali
    mnie mailem, że zmienił się regulamin i mogę się z tym niezgodzić do 30 dni.
    Zgoda. Mogę się zgodzić, albo nie - ale dla czego zabierano mi po 2 zł
    miesięcznie już w kwietniu? Dla 4 zł nie było mnie stać na większy wysiłek,
    jak telefoniczne zażądanie wyjaśnień, czego jak domniemywam wynikiem były
    maile do wszystkich klientów (przynajmniej wszystkich mnie znanych). Ale tam
    coraz częściej dochodzi do absurdów.

    Dwa tygodnie temu nagle w wyniku skomplikowanego śledztwa udało mi się
    ustalić, że zmieniło się i nie przysyłają teraz automatycznie kolejnych kart
    bankomatowych z upływem terminu ważności poprzedniej. Dotąd przychodziła
    pocztą (wcześniej odbierało się w banku). Większość pań w okienkach żyje w
    słodkim przekonaniu, że tak jest. I znowu śledztwo dziennikarskie ujawniło,
    że jest tak, ale nie zawsze. Dwa tygodnie oczekiwałem zapewniany przez
    pracowników banku, że karta już idzie, by na końcu po zagrożeniu, iż
    świadczenie usługi zlecę konkurencji, a na banku będę dochodził ewentualnych
    strat na drodze cywilnej - znalazł się mądry człowiek, który wyjaśnił mnie i
    swoim koleżankom, że znów za sprawstwem jakiegoś TOP SECRET okólnika znanego
    tylko nielicznym się to zmieniło. Jak do karty w międzyczasie wydano
    duplikat, to bez wniosku karty nowej się nie dostanie. W regulaminie tego
    też nie ma.

    Ponieważ korzystam z ich usług od wielu lat, to mógłbym już książkę napisać
    o podobnych wpadkach. Tyle, że jak znam życie, w innych bankach jest pewnie
    nie lepiej, więc mi się nie chce przenosić. A powód wydaje mi się dość
    prosty. Panie w obsłudze klienta zmieniają się jak w kalejdoskopie. Albo
    strasznie marnie płacą i wszyscy uciekają, albo nie wiem co innego.
    Słyszałem, że zatrudniają na pół etatu i na dwa miesiące.

    Ja w każdym razie staram się nie przekraczać wkładu 10.000 zł. Nadwyżki
    przerzucam do konkurencji i liczę, że jakby co, to Fundusz Gwarancyjny
    wypłaci.

  • 3. Data: 2003-05-20 06:03:27
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    > Ja w każdym razie staram się nie przekraczać wkładu 10.000 zł. Nadwyżki
    > przerzucam do konkurencji i liczę, że jakby co, to Fundusz Gwarancyjny
    > wypłaci.

    Chyba tak szybko BPH PBK nie upadnie :)))
    Ja mam u nich konto od 1995 roku bodajże. Za czasów PBK to było super, a po
    połączeniu... jest koszmar !!
    Zresztą ja mam Srebrny Sezam i jedyna prowizja jaką im płacę to prowadzenie
    rachunku. Nigdy nie płaciłem za wypłatę z bankomatu (chyba że za granicą)...
    ale trochę mnie to męczy, bo muszę myśleć o tym o czym raczej nie
    powinienem...

    Jesli bankomat jest popsuty lub pusty... wypłata w kasie jest bezpłatna.
    Ostatnio dowiedziałem się że powiększyli limit karty Start do 5000 zł. Nie
    zauważyłem tej nowinki np. przy wyciągu, a staram się czytać wszystko co mi
    przysyłają.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 4. Data: 2003-05-20 09:01:42
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisa?(a):

> [...]
    > rachunku. Nigdy nie p?aci?em za wyp?at? z bankomatu (chyba ?e za granic?)...
    > ale troch? mnie to m?czy, bo musz? my?leae o tym o czym raczej nie
    > powinienem...
    >
    > Jesli bankomat jest popsuty lub pusty... wyp?ata w kasie jest bezp?atna.
    > Ostatnio dowiedzia?em si? ?e powi?kszyli limit karty Start do 5000 z?. Nie
    > zauwa?y?em tej nowinki np. przy wyci?gu, a staram si? czytaae wszystko co mi
    > przysy?aj?.
    >
    > --
    > Za??czam pozdrowienia i ?yczenia powodzenia

    Zgadza sie ze za wypalcanie z bankomatu nie ma prowizji i do tego jeszcze mozna
    placic karta tez bez prwoizji jak i mozna o ile dobrze pamietam bez prowizji
    wypalcac w bankomatach euronetu czy jakos tak. Ale tu chodzi o prowizje przy
    wyplacie gotowki w kasie w banku. I tego ja nie moge pojac jak mozna cos takiego
    wprowadzic w zycie. Osobisice mam drugie konto w PKO SA i tam takich cudow nie
    ma. MOge wyplacac w bankomatach lub w kasach w bankach w calej polsce i nie ma
    zadnych prowizji od tych operacji. Jedynie pozostaje zmienic bank
    Pozdrawiam
    rajusan

  • 5. Data: 2003-05-20 18:38:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Chyba tak szybko BPH PBK nie upadnie :)))

    Mam taka nadzieję, bo mam u nich kilka złotych. Choć pamiętam, że w
    Staropolskim przed upadkiem też się podobne chece działy. Wszystko się
    sypało i nikt nic nie wiedział.

    | Ja mam u nich konto od 1995 roku bodajże. Za czasów PBK to było super, a
    po
    | połączeniu... jest koszmar !!

    Ja od początku w BPH. Różnie bywało. Ostatnio jest co raz gorzej. Odnoszę
    wrażenie, że po prostu nikt nad tym nie pany\uje. Wprowadzają tak dużo
    zmian, że sami pracownicy się już pogubili.

> [...]
    granicą)...
    | ale trochę mnie to męczy, bo muszę myśleć o tym o czym raczej nie

    Płacisz prowizję od wypłaty w obcych bankomatach oraz w kasie. Jeśli nie
    wykonasz czterech transakcji bezgotówkowych w miesiącu, to od kwietnia w
    ramach akcji "bezpieczne transakcje" zapłacisz jeszcze 2 zł na miesiąc.
    Tylko nie potrafię zrozumieć czemu to się nazywa "bezpieczne transakcje".

    | Jeśli bankomat jest popsuty lub pusty... wypłata w kasie jest bezpłatna.

    Potwierdzam, że faktycznie tak jest. Ale jak bank zapomni Ci wysłać
    wznowioną kartę i z tego powodu nie możesz wypłacić w bankomacie, to
    prowizję pobiorą, bo bankomat działa. Sprawdzone, bo ostatnio zapłaciłem.

    A co to karta START?

  • 6. Data: 2003-05-20 19:30:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Rajmund Sykulski wrote:
    [...]
    >+ wypalcac w bankomatach euronetu czy jakos tak. Ale tu chodzi o prowizje przy
    >+ wyplacie gotowki w kasie w banku. I tego ja nie moge pojac jak mozna cos takiego
    >+ wprowadzic w zycie.

    :)
    Dodam że Lukas, zdaje się że CITI i ileś-tam-jeszcze innych też tak ma.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zamieszany w inny odprysk crosspostu na *.podatki)